هشدار احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های گیلان

شرکت آب منطقه‌ای گیلان در اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها از عصر امروز در این استان هشدار داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز (یکشنبه ۵ فروردین) تا فردا (دوشنبه ۶ فروردین ماه) و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌ها از هموطنان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از هرگونه تردد، اسکان و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی اکیدا خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی گیلان پیش از این، ضمن صدور هشدار سطح زرد برای این مدت در نقاط مختلف استان، بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، وزش باد (برخی مناطق خیلی شدید)، مه آلودگی، رعد و برق احتمالا تگرگ، کاهش نسبی دما به طور متوسط ۳ تا ۵ درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان همچنین به آبگرفتگی منطقه ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به سازه‌ها و برخورد صاعقه در این استان اشاره شده است.

در تعریف رنگ بندی هشدار زرد هواشناسی آمده است: آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.