بنا‌های تاریخی زنجان در نوروز آماده بازدید گردشگران است

معاون میراث‌فرهنگی زنجان گفت: ساعت فعالیت بنا‌های تاریخی استان برای ایام نوروز مشخص شده است و گردشگران در بازه ساعت‌های ۹ صبح تا ۱۸ عصر می‌توانند از این بنا‌ها بازدید کنند.

محمدرضا محمدپور معاون میراث‌فرهنگی زنجان گفت: بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، موزه‌ها، بنا‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز امسال آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

وی اضافه کرد: ساعات کاری در روز‌های پنجشنبه و جمعه بر اساس وضعیت اقلیم و به تشخیص مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هر استان می‌تواند تا ساعت ۲۰ افزایش پیدا کند.

این مسوول یادآور شد: بنابراین لازم است گردشگران نوروزی برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن مکان تاریخی در فضای مجازی مراجعه کنند.

محمدپور افزود: همه موزه‌های استان زنجان مانند پایگاه و موزه میراث جهانی گنبد سلطانیه، پایگاه ملی داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو در شهرستان سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در شهرستان زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در شهرستان ابهر برای بازدید مهیا هستند.

معاون میراث‌فرهنگی زنجان گفت: در شب‌های قدر نیز ساعت بازدید از اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی از ۹ صبح تا ۱۷ عصر است و فردای شب قدر، ساعت فعالیت موزه‌ها از ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

محمدپور خاطرنشان کرد: تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین، همزمان با روز طبیعت و سالگرد شهادت حضرت علی (ع)، تعطیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.