موزه باستان شناسی ذوالفقاری مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان، مرمت موزه باستان شناسی ذوالفقاری آغاز می‌شود.

موزه ذوالفقاریبه گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: مرحله اول ساماندهی و مرمت موزه ذوالفقاری بر اساس تفاهم نامه مابین اداره کل میراث فرهنگی زنجان و و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان آغاز می‌شود.
 
او افزود: این موزه به صورت مشارکتی مورد مرمت قرار می‌گیرد و هزینه‌های لازم برای این فصل از مرمت شامل مواد و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه آلمان پرداخت می­ شود.

ارجمند ادامه داد: در مرحله اول مرمت، اصلاح شیروانی­ها، مرمت در و پنجر‌های موزه انجام می‌شود و در مرحله دوم ساماندهی تاسیسات برقی و مکانیکی در این موزه تاریخی انجام خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در دو طبقه با دیوار‌های بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف یافته است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.