استان زنجان ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید را دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در استان انجام می‌شود،

استان زنجان ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید را داردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیرارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان  با بیان این مطلب گفت: با توجه به قرار گرفتن استان زنجان با آب و هوای مطلوب و مجاورت با کلانشهر‌ها، این استان ظرفیت ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی جدید را دارد.

ارجمند توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی را عامل مهم و اساسی در جذب گردشگری عنوان کرد و با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ریزی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در استان انجام می‌شود، افزود: بی‌شک این ظرفیت به توسعه سفر در استان کمک خواهد کرد.

او یادآورشد: در استان زنجان ۱۲۲ مجوز اقامت­گاه بوم گردی تاکنون صادر شده است و منجر به ایجاد اشتغال محلی، فرصت‌های توسعه­ی بومی و حفظ محیط طبیعی می­ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت:شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود پیشتاز در حوزه بومگردی استان هستند که دارای بیشترین فراوانی اقامتگاه در استان زنجان هستند.

اقامتگاه‌های بومگردی، اقامتگاه‌هایی هستند که در محیط‌های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می‌نمایند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.