بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گسترش گرسنگی در غزه هشدار داد و وضعیت کنونی را شکست بشریت دانست. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست سران این اتحادیه  هشدار داد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بحران انسانی نیست، بلکه شکست بشریت است».

به گزارش گاردین، بورل تاکید کرد: «آن‌ها (مردم غزه) دارند از گرسنگی می‌میرند؛ بنابراین من امیدوارم که شورای اتحادیه اروپا پیامی قوی به اسرائیل بفرستد، موانع ورود کمک‌ها را بردارد و از غیرنظامیان مراقبت کند». 

بورل پیش از آغاز جلسه تاکید کرد که مقامات اتحادیه اروپا در نشست امروز «بسیار فراتر از گذشته پیش خواهند رفت» و خواستار «آتش‌بس پایدار» در غزه خواهند شد.

پیش از این، یک مقام بلندپایه دولت آلمان گفته بود در این نشست در خصوص سناریوی «واقع‌بینانه» پس از جنگ غزه بحث خواهد شد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۳۱ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است. گفته شده آمار واقعی شهدا بسیار بیشتر از این است و بسیاری از قربانیان همچنان زیر آوار محبوس هستند.

طبق آمارهای سازمان ملل، ارتش اشغالگر تا کنون بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه را آواره کرده و ۶۰ درصد زیرساخت‌های این منطقه را ویران کرده است. 
تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه از هفته‌ها پیش ادامه دارد. وزیر خارجه آمریکا روز گذشته مدعی شد که طرف‌ها به برقراری آتش‌بس «نزدیک» هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
آقای بورل شما خودت شریک جنایتکاران جنگی هستیدیادمان نرفته به راحتی حماس را تروریست می نامیدی و از جانیان اسرائیلی حمایت می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
نشانه رسوایی وحیوان بودن تمامی سیاسیون غربی است یک مشت اراذل واوباش قمار باز که با پول مدرک و پُستهای بین المللی را اشغال کرده تا حیوان بودن خود را نشان دهند
آخرین اخبار