دلهره صهیونیست‌ها از ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم اشغالگر

درحالیکه کانادا اعلام کرد از این پس به رژیم صهیونیستی سلاح صادر نخواهد کرد، صهیونیست‌ها می‌ترسند باقی کشور‌ها نیز از آن الگو بگیرند.

روزنامه صهیونیستی گلوبز  از ترس این رژیم به دلیل تصمیم کانادا برای ممنوعیت صادرات تسلیحات به آن و احتمال پیروی سایر کشور‌ها از کانادا خبر داد.

براساس گزارش المیادین، از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر، چندین کشور تحریم تسلیحاتی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرده اند، از جمله ایتالیا که آنتونیو تا جانی، وزیر خارجه آن در ژانویه اعلام کرد که صادرات نظامی خود به رژیم صهیونیستی را به طور کامل متوقف کرده است.

علاوه بر ایتالیا، دادگاه لاهه نیز حدود یک ماه پیش دستور توقف انتقال قطعات هواپیما‌های اف-۳۵ به رژیم صهیونیستی از انبار‌های ارتش آمریکا در هلند را صادر کرد.

گلوبز در ادامه اعلام کرد که آسیب جدی ممکن است از سوی آلمان، صادرکننده اصلی تسلیحات به رژیم صهیونیستی وارد شود. این کشور از ابتدای جنگ تحت فشار‌های بین المللی بود، چیزی که صنعت تسلیحات رژیم صهیونیستی را می‌ترساند.

در این زمینه، کانال آلمانی ARD گزارش داد که جنگ منجر به جهش خرید‌های نظامی رژیم صهیونیستی از آلمان به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار یعنی ده برابر بیشتر از سال ۲۰۲۲ شده است.

روز گذشته ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا تایید کرد که دولت کشورش صادرات تسلیحات آینده به رژیم صهیونیستی را متوقف خواهد کرد، زیرا تجاوز این رژیم به نوار غزه وارد ششمین ماه خود شده است. جولی گفت: موضوع جدی است.

او همچنین در مصاحبه خود با روزنامه کانادایی استار توضیح داد که این تصمیم به دنبال تقویت موضع کانادا در قبال درگیری در غرب آسیا است و این بدان معناست که کانادا دیگر سلاح به رژیم صهیونیستی صادر نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار