کتابخانه‌های سیار در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر هستند

استاندار قزوین راه اندازی نخستین کتابخانه سیار سبز را اقدامی سازنده و موثر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دانست

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست انجمن کتابخانه‌های استان قزوین، راه اندازی نخستین کتابخانه سیار سبز را اقدامی سازنده و موثر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دانست و گفت: نهاد کتابخانه‌ها بایستی امروز بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

اعلایی افزود: کتابخانه ها، نهاد پویا و فعالی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شوند که زحمات و تلاش دلسوزان این بخش در استانی مانند قزوین منجر به نتایجی شده که الان شاهد تبلور آن در اقصی نقاط آن هستیم.

وی با بیان اینکه شاید در این زمینه کوتاهی‌هایی در گذشته با جنبه‌های ساختاری صورت گرفته باشد، تاکید کرد: این کوتاهی‌ها البته تنها مختص به حوزه فرهنگ نبوده بلکه در سایر بخش‌ها از جمله درمان، ورزش و حتی آموزش و پرورش نیز احساس می‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: دلیل این امر هم به این موضوع باز می‌گردد که قزوین استقلال دیر هنگامی را با وجود ظرفیت بالایش از جمله فاصله کم خود با پایتخت و درآمد بالای موجود در آن به دست آورده است.

وی اضافه کرد: در حوزه کتابخانه‌های این استان بایستی اذعان کرد که در این زمینه نیازمند شکل گیری یک همت همه جانبه هستیم تا بتوانیم امکانات و زیرساخت‌های آن را پیگیری کنیم.

به گفته اعلایی، بدون شک مشارکت برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله شهرداری ها، واحد‌های صنعتی و تولیدکنندگان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند در توسعه کتابخانه‌های استان اثرگذار باشد که باید این همکاری‌ها شکل بگیرد و در این راستا ابتکار راه اندازی نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در این استان اقدام بسیار مناسبی بود که شکل گرفت.

استاندار قزوین افزود: براساس تصمیمات اخذ شده، قرار است تا با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم کتاب‌های اضافی موجود جمع آوری و در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قزوین قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.