کتابخانه سیار قزوین در انتظار مجوز تردد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: یک دستگاه کامیون با ظرفیت ۶ تن در قزوین با کاربری کتابخانه سیار خریداری و تجهیز شده، اما برای بهره برداری از آن در انتظار اخذ مجوز تردد هستیم.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت:کتابخانه سیار اولین خودرو با چنین کاربری در کشور است که قصد فعالیت دارد، اما چنین تعریفی از تردد خوردو در راهوری وجود ندارد و باید این موضوع برای اداره صمت و پلیس راهور تعریف شود تا مجوز‌های لازم جهت تردد آن هرچه سریع‌تر صادر شود.

وی ادامه داد: این خودروی سیار سال گذشته با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خریداری شد و می‌تواند تا ۱۵ منطقه در سطح استان از جمله مشعلدار، مهرگان، شترک، پیریوسفیان، حصار خروان و یا مناطق صعب العبوری که امکان ساخت کتابخانه در آن‌ها وجود ندارد را مورد خدمات رسانی خود قرار دهد.

به گفته محمدبیگی، خودروی کتابخانه سیار یکی از مجهزترین کتابخانه‌های سیار کشور است که مجهز به پنل خورشیدی بوده و در عین حال نیز موضوعات زیست‌محیطی در آن نیز لحاظ شده است.

وی یادآور شد: ۲۰ منطقه در استان قزوین با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فاقد کتابخانه هستند که بایستی فضای مورد نیاز مطالعاتی را در این مناطق ایجاد کرد.

محمدبیگی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون کتابخانه شهرستان‌های نرجه و بویین‌زهرا با مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسیده اند، اضافه کرد: اجرای ۲ طرح کتابخانه‌ای در شهر‌های بیدستان و سگزآباد نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی روبرو بوده و به زودی نیز آماده بهره برداری و ارائه خدمات خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین با اشاره به برنامه‌های این حوزه در طول دهه مبارک فجر امسال، گفت: برنامه‌های فرهنگی از جمله اجرای نشست نقد و بررسی کتاب‌های مرتبط با انقلاب، بسته‌های مطالعاتی در خصوص دهه فجر و انقلاب، برپایی نمایشگاه کتاب، نشر پادکست‌های معرفی کتاب و برگزاری مسابقه کتابخوانی را در دستور کار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.