در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عملکرد وزارت خارجه در جنگ غزه

کارشناس مسائل غرب آسیا در زمینه ارزیابی عملکرد وزارت خارجه در جنگ غزه نکاتی را بیان کرد.

منصور براتی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در زمینه ارزیابی عملکرد وزارت خارجه در جنگ غزه بیان کرد: با بخشی از سیاستی که در زمینه جنگ غزه اتخاذ شده است موافقم؛ برای مثال در همان بازه ابتدایی جنگ، وزارت خارجه و شخص وزیر سفر‌هایی برای ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف محور مقاومت انجام دادند. اما تا قبل از حمله زمینی به غزه وزارت خارجه بار‌ها این حمله را خط قرمز ایران اعلام کرده بود و همین امر هم باعث شد تا انتظارات نسبت به اینکه چه عواقبی در انتظارات وقوع این امر است بالا رود.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی که می‌شد سطحش بالاتر از اقداماتی بود که بعد‌ها شاهد وقوع آن بودیم. برای مثال تقریبا حدود ۲۰ بار وزیر خارجه صحبت از این کرد که اگر اسرائیل وارد نوار غزه شود کشور‌های اسلامی اقداماتی را انجام خواهند داد و این خط قرمز کشور‌های اسلامی خواهد بود به نوعی که تصورات به این سمت رفت که ایران می‌خواهد وارد مداخله مستقیم شود. اما بعد‌ها عملیات زمینی در غزه انجام شد و چنین اتفاقی رخ نداد.

براتی افزود: این مساله باعث می‌شود که اظهارات بعدی مقامات ایرانی از سوی مقامات سایر کشور‌ها جدی گرفته نشود و تاثیر منفی روی بازدارندگی ایران می‌گذارد. اصلی در روابط بین الملل وجود دارد مبنی بر «تهدید معتبر»؛ ما زمانی که رفتارمان اینگونه تنظیم شود، دیگر نمی‌توانیم تهدید معتبری داشته باشیم و اعتبار لازم را از دست خواهیم داد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
کاملا درست است مواضع و سخنان وزیر خوارجه پخنه نبود و باید درست عمل میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
کاش کارشناسی هم در مورد نتیجه عملکرد وزیر کار در مورد آموزش فنی وحرفه ای داد سخن میداد که آموزش فنی وحرفه ای رو چطوری به یک ویرانه تبدیل کردن وکارمندانش رو هم همگی به زیر خط فقره بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
داخل مملکت را دریابید نه خارج مملکت رو
آخرین اخبار