آغاز طرح امدادونجات نوروزی هلال احمر کردستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در ۳۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شد.

دکتر پیام جلالی اظهار داشت: طرح نوروزی ۱۴۰۲ در قالب ۱۴ پایگاه ثابت، ۷ پایگاه موقت، ده تیم پشتیبان، ۳ تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در استان جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به هموطنان آماده باش هستند.

دکتر جلالی بیان کرد: در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری به صورت آماده باش است که در صورت نیاز به مسافران خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودرو نجات، ده دستگاه کمکدار، ده موتور سیکلت و یک دستگاه آرگو جهت امداد رسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در حالت آماده باش هستند و نیرو‌های آموزش دیده و متخصص نیز خدمات رسانی خواهند کرد.

جلالی اضافه کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، در مجموع ۲۰ روز ایام عید، ۱۷۰ نفر روز نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در تمام مسیر‌های مواصلاتی فعالیت خواهند داشت و هموطنان عزیز میتوانند در صورت هرگونه حادثه احتمالی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

وی بیان داشت: اجرای این طرح در جمعیت هلال احمر در راستای "نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای" و همچنین اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری‌های سوانح و حوادث است، اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.