برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر برای با حضور بیش از ۳۵۰ نجاتگر برای آمادگی پوشش امدادی طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: دوره بازآموزی طرح ملی امدادونجات در ده شهرستان استان، برای ۳۳۰ نجاتگر آقا و ۲۵ نجاتگر خانم، با هدف افزایش توانمندی و سرعت عمل در طرح نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد.

وی افزود: طرح ملی بازآموزی امداد و نجات ویژه نوروز ۱۴۰۳، با هدف افزایش سطح آمادگی و توانمندی نیرو‌های امدادی و سرعت عمل، جهت ارائه خدمات بهتر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ است که در این دوره تخصصی، مباحثی همچون کمک‌های اولیه، اقدامات پیش بیمارستانی، آشنایی با خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت در صحنه، نحوه رهاسازی و تثبیت خودروها، چرخه پاسخگویی به حوادث به صورت میدانی و کار عملی از طریق انجام سناریو‌های مختلف، امداد و نجات در کوهستان و ... را فرا گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: نجاتگران و امدادگران شرکت کننده در این دوره بازآموزی ۱۶ساعته باید بتوانند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا در طرح نوروزی و در عملیات‌های امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

برچسب ها: هلال احمر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.