اجرای پویش «چشم به راهیم» در زنجان برای کاهش تصادفات آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان استان زنجان گفت: اجرای پویش ملی «چشم به راهیم» در استان در ایام تعطیلات نوروزی به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای آغاز شد.

 جعفر قزوینیان روز شنبه در مراسم افتتاحیه پویش «چشم به راهیم» در یک مجتمع بین راهی شهر زنجان به تلفات بالای تصادفات در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار و ارقام تلفات جاده‌ای در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر بیشتر است.

وی با بیان اینکه «پویش همراهان سفر ایمن» در نوروز گذشته اجرا شد، اضافه کرد:امروز نیز «پویش چشم به راهیم» با مجموعه‌ای از برنامه‌ها به مدت ۱۸ روز در کیلومتر ۲۲ مسیر شمالی آزادراه زنجان- قزوین در مجتمع خدماتی رفاهی شهر شادی پارسیان اجرا خواهد شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: برگزاری نمایش‌های آیینی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه از جمله برنامه‌های این پویش است که تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار می‌شود.

قزوینیان افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی از جمله اهداف این پویش است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رانندگان باید بعد از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند با اجرای این پویش در تلاش هستیم با به کارگیری هنر و با ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای، مسافران را به توقف در مسیر ترغیب کنیم و از وقوع حوادث تلخ و ناگوار بکاهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.