شمار جان باختگان تصادفات جاده‌ای در زنجان ۱۴ درصد کاهش یافت

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده طی ۹ ماهه امسال ۲۱۲ نفر از هم استانی ها بر اثر تصادف در جاده‌های استان جان باختند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سرهنگ مهدی میناخانی رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: طی ۹ ماه سال گذشته ۲۴۶ نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست دادند که امسال این تعداد ۳۴ نفر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: بیشترین عامل تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسایل نقلیه و واژگونی خودرو بوده است.

این مسوول ادامه داد: اغلب تصادفات در یک تا ۳۰ کیلومتری شهرهای استان به وقوع می پیوندد که ناشی از خستگی و عدم هوشیاری کامل رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن به مقصد است.

وی به رانندگان خودروهای عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان توصیه کرد هنگام احساس خستگی و خواب از رانندگی خودداری کنند چرا که اصرار بر ادامه مسیر می تواند عواقب تلخ و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و آگاهی سازی مستمر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارد و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.