بلومبرگ: پنتاگون باید ۶.۵ میلیارد دلار تسلیحات را دوباره جایگزین کند

در سایه تداوم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کمبود تسلیحات آمریکا به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار باید جایگزین شود.

بلومبرگ با استناد به سندی از پنتاگون که به کنگره ایالات متحده ارسال شده است، نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) باید پس از پایان کمک نظامی به اوکراین در اولویت قرار گیرد و کمبود تسلیحات به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار آن جایگزین و تکمیل شود.

این نشریه ادامه داد: دولت آمریکا به قانون‌گذاران اطلاع داده است که ۶.۵ میلیارد دلار برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده نیاز است و باید این بودجه اختصاص داده شود.

علاوه بر این، همانطور که در این سند آمده است، این وجوه برای جایگزینی تسلیحات ارائه شده به ارتش اوکراین و همچنین برای تامین تجهیزات اضافی استفاده خواهد شد.

به گفته این آژانس، پنتاگون قبل از هر چیز نیاز به تکمیل ذخایر موشک‌های GMLRS برای سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه HIMARS دارد.

پیش از این، روزنامه پولیتیکو نوشت که پنتاگون هنوز بودجه‌ای را که برای تکمیل ذخایر تسلیحات منتقل شده به نیرو‌های مسلح اوکراین در نظر گرفته شده، دریافت نکرده است.

ماه گذشته، بازرس کل گزارشی درباره نظارت بر کمک‌های ایالات متحده به اوکراین منتشر کرد. کنگره تاکنون ۱۱۳.۴ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص داده است.

دولت جو بایدن اخیرا اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته کمک نظامی به ارزش ٣٠٠ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد. این اولین بسته کمکی آمریکا به اوکراین، پس از ماه‌ها اختلاف کنگره بر سر این موضوع خواهد بود. 

ارتش اوکراین با کمبود شدید تسلیحات نظامی مواجه شده و کمک‌های نظامی ایالات متحده به این کشور ماه‌ها است که در کنگره با اختلاف قانونگذاران بر سر این موضوع به تعویق افتاده است.

مجلس سنای آمریکا روز ۱۳ فوریه پیش‌نویس لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرد. لایحه دولت بایدن دربرگیرنده کمک مالی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است اما برای نهایی شدن نیاز به تصویب مجلس نمایندگان نیز دارد. حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرده که به این لایحه در مجلس نمایندگان این کشور رای نخواهد داد. جمهوری‌خواهان اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار