روسیه: آمریکا به دنبال حمله سایبری در انتخابات ریاست جمهوری است

سرویس امنیت خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای حمله سایبری به انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

حتی پیش از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ نیز روابط میان مسکو و واشنگتن به دلیل آنچه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا خوانده می‌شد، تیره و تار بود. حمله رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها به روسیه به دلیل پیروزی ترامپ در انتخابات آن سال در نهایت باعث شده است مسکو و واشنگتن دیدگاه بدبینانه‌ای نسبت به مداخلات آتی دو طرف در انتخابات خود داشته باشند. 

به گزارش تله تریدر، روسیه امروز (دوشنبه) از برنامه ریزی آمریکا برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد. 

بر این اساس، سرویس اطلاعات خارجی روسیه موسوم به SVR امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد براساس اطلاعات بدست آورده مطلع شده است که آمریکا در حال برنامه ریزی برای انجام یک حمله سایبری به سیستم انتخاباتی از راه دور روسیه در طول فرآیند انتخابات ریاست جمهوری است. 

انتخابات ریاست جمهوری روسیه از ۱۵ تا ۱۷ مارس برگزاری می‌شود و سرویس اطلاعات خارجی روسیه معتقد است این حمله سایبری قرار است در طول این دوران انجام شود. 

در بیانیه این نهاد اطلاعاتی آمده است: این حمله با حضور متخصصان آی تی آمریکا انجام می‌شود که طی آن هدف اصلی جلوگیری از شمارش آرای بخش قابل توجهی از رای دهندگان روس است. 

این نهاد همچنین دولت بایدن را متهم کرد با کمک سازمان‌های غیردولتی به دنبال کاهش مشارکت رای دهندگان روس در انتخابات آتی است. این اقدام با همراهی مخالفان دولت روسیه در فضای مجازی انجام می‌شود که طی آن از رای دهندگان روس می‌خواهند مشارکت در انتخابات را تحریم کنند. 

تاکنون مقامات آمریکایی درباره بیانیه منتشر شده از سوی سرویس اطلاعات خارجی روسیه واکنشی نشان نداده است. با این حال، پیش از این واشنگتن و مسکو بار‌ها یکدیگر را به تلاش برای مداخله در روند انتخابات یکدیگر متهم کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار