سناتور آمریکایی:

در صورت ورود نیرو‌های ناتو به اوکراین، آمریکا باید از این پیمان خارج شود

سناتور آمریکایی ایالت یوتا در مقاله‌ای در خصوص ورود نیرو‌های ناتو به جنگ اوکراین هشدار داد.

مایک لی، سناتور آمریکایی ایالت یوتا در مقاله‌ای برای نشریه آمریکن کانزرویتیو The American Conservative نوشت: اگر ناتو به اوکراین حمله کند، ایالات متحده باید از این پیمان خارج شود.

این سیاستمدار گفت: ما باید برای ناتو خط قرمز بکشیم: یا اوکراین یا ایالات متحده. اگر اعضای این اتحاد به خاک اوکراین نیرو بفرستند، ما باید بلافاصله و مستقیما به طور کامل از ناتو خارج شویم.

به گفته این سناتور، کشور‌های اروپایی عضو اتحاد آتلانتیک شمالی حق ندارند ایالات متحده را در یک درگیری هسته‌ای بالقوه بر سر کشوری مانند اوکراین درگیر کنند.

لی معتقد است: «تصمیمی که می‌تواند جنگ جهانی بعدی را برانگیزد، نمی‌تواند توسط نخبگان فراملیتی که در برابر هیچ کشور یا شهروندانش پاسخگو نیستند، اتخاذ شود».

او همچنین خاطرنشان کرد که ناتو حتی نباید به دنبال الحاق اوکراین به این پیمان باشد، زیرا این کشور از هیچ نظر برای پیوستن به این سازمان مناسب نیست. 

روز قبل، پولیتیکو گزارش داد که فرانسه در حال ایجاد اتحادی از کشور‌هایی است که آماده اعزام سربازان خود به اوکراین هستند.

مکرون در پایان فوریه گفت که فرانسه هر کاری انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که روسیه «در این جنگ پیروز نشود». به گفته وی، سران کشور‌های غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما هنوز اجماع حاصل نشده است.

سران همه احزاب فرانسوی نیز از موضع رئیس جمهور این کشور در این زمینه حمایت نکردند. آن‌ها مکرون را متهم کردند که کشور را به درگیری و بیهودگی کشانده و همچنین او را به خاطر عدم مشورت با مجلس ملی سرزنش کردند.

کرملین در توضیح سخنان رئیس جمهور فرانسه گفت که چنین تحولی ناگزیر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو خواهد انجامید.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار