برخورد قاطع با متجاوزان به عرصه‌های ملی اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان با متجاوزین به منابع طبیعی برخورد قاطع و جدی خواهد کرد.

جلال آفاقی گفت: اقدامات ارزشمندی برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی استان انجام گرفته و باید با تقویت امکانات و نیرو‌های حفاظتی برای حفاظت از منابع طبیعی استان این اقدامات افزایش یابد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: استفاده از فناوری‌های هوشمند و نوین برای رصد محسوس و نامحسوس در طول شبانه‌روز از عرصه‌های ملی باید در رأس برنامه‌های دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط قرار بگیرد تا این امانت الهی با برنامه‌ریزی دقیق، احیاء و توسعه یافته و با بهره‌برداری بدون خسارت از آنها صحیح و سالم تحویل نسل‌های آتی شود.
به گفته او، دستگاه قضایی استان پیگیر راه اندازی سامانه پنجره واحد در استان است که با تکمیل و عملیاتی شدن این سامانه پایش و کنترل عرصه‌های جنگلی و مرتعی توسط ماهواره انجام می‌شود که کمک بزرگی برای جلو گیری از تخریب اراضی ملی خواهد بود.

آفاقی سوق دادن مردم به کاشت درخت را یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: بر سنت حسنه درختکاری در اسلام تأکید شده و باید ضمن کاشت درخت به موضوع مهم نگهداری آن دقت شود.

او گفت: نباید دستگاه‌های اجرایی اجازه تغییر کاربری در فضا‌های سبز و اراضی زراعی به کسی بدهند و باید هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی متوقف شود و در این مورد منابع طبیعی و محیط زیست استان ورود کنند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.