دولتخانه صفوی قزوین میزبان گردشگران در پای سفره افطار

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین از میزبانی مجموعه دولتخانه صفوی از گردشگران و مسافران با پهن کردن سفره افطار خبر داد.

نادر محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: نوروز امسال با هماهنگی‌های اداره اوقاف قزوین بنا داریم که به مدت ۲ تا سه شب در مجموعه دولتخانه صفوی سفره‌های خیریه افطار برپا کنیم.

وی افزود: پخت سمنو، برنامه‌های فرهنگی روز جهانی آب و نوروز و اجرای تئاتر خیابانی به مناسبت روز ملی نمایش‌های آیینی از جمله برنامه‌های نوروزی برای گردشگران و مسافران است.

محمدی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان حضور گردشگران در زمان افطار در مراکز گردشگری بیشتر می‌شود، ادامه داد: مقدماتی را برای برپایی سفره‌های افطار در نظر داریم تا هم روز‌های برپایی این سفره را بیشتر کنیم و نیز برای گردشگران برنامه‌های تفریحی برگزار کنیم که نمایانگر آداب و رسوم مردم قزوین و میهمان نوازی اهالی این شهر باشد.

وی با اشاره به محور برنامه‌های نوروزی عنوان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تقارن نوروز و ماه رمضان را تجریه کردیم، امسال آمادگی بیشتری برای این رویداد خواهیم داشت و انتظار می‌رود که گردشگران و مسافران بیشتری پای سفره افطار حضور یابند.

محمدی ضمن یادآوری این نکته که روز‌های آخر نوروز با تعطیلات شب‌های قدر مصادف شده است، اظهار کرد:با توجه به تقارن این ۲ مناسبت در مجموعه دولتخانه صفوی، سعدالسلطنه و سایر فضا‌ها برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه عمده برنامه‌های فرهنگی نوروز با محوریت صنایع دستی برگزار می‌شود، یادآور شد: این برنامه‌ها زیر نظر کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر خواهد بود که دبیری آن با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.