عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار وزارت کشور

معاون وزیر کشور گفت: اقدامات دستگاه‌ها برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید جدی گرفته شود.

محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در گفت‌وگو با باشگاه خرنگاران جوان در ارتباط با اقدامات دولت در ارتباط با بخش خانواده اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کنیم تغییر رویکرد‌ها است، اینکه در دولتی تصمیم گرفته شود به جریان خانواده و تحکیم آن همت همگانی انجام بگیرد آن هم توسط دستگاه‌های دولتی همین جزء تصمیمات دولت سیزدهم در موضوع خانواده است. موضوع دوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی گفت: دولت مردمی سیزدهم، مردمی سازی را در همه ابعاد دنبال می‌کند و به همین دلیل حلقه‌ها وگروه‌های مردمی وجود دارند که در صحنه قرار گرفتند و کمک می‌کنند. علاوه بر وظایف نهاد‌ها و دستگاه‌ها متعدد ظرفیت‌های مردمی هم حضور دارد و این ظرفیتها،   نیاز به حمایت و توانمند سازی و آموزش دارد.

وی افزود: این مسئله در سازمان اجتماعی که متولی هماهنگی اقدامات دستگاه‌ها برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، جدی گرفته شده است.

عباسی ادامه داد: عده زیادی از افراد در بیرون کار می‌کنند، اما بعضی مجموعه‌ها ممکن است تخصص کافی نداشته باشند و یا روش‌هایشان نیاز به اصلاح داشته باشد و وظیفه ما هم این است که در کنار آن‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: توصیه رئیس جمهور این است که موضوع مردمی سازی را جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد و مردم مورد حمایت قرار گیرند و همین مسئله توسط کار گروه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و باید جدی‌تر در قالب برنامه‌هایی که ارائه شده است و برنامه‌ای که توان انجام داشته باشد توسط وزارت کشور به آن کمک شود تا به صحنه بیایند و ظرفیت خود را نشان دهند.

عباسی تاکید کرد: ما توانستیم این معضل اجتماعی را در وهله اول در دستور کار قرار دهیم و  اراده توجه داشتن به این مسئله شروع مهم و خوبی برای ما است.  

معاون وزیر کشور گفت: گمان می‌کنیم که شکل گیری آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده با توجه به فضای مجازی که در کشور ما توسط بیرون مرز‌ها تقویت می‌شود نیاز به جمع گسترده دارد و به کارگیری این جمع و شبکه سازی از آن‌ها یکی از موضوعاتی است که در دستور کار سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
تنها آسیب اجتماعی از طرف دولت خودمان است و اونم تورم افسارگسیخته ای است که دولت مجری آنست . ما شکم خانوادهامون خالیه بعد شما دنبال آسیب اجتماعی میگردین . هر صبح که بیدار میشی می بینی همه چی گرون شده دولت با انواع مالیاتهایی که از مردم کوچه و بازار بعنوان مالیات بر مصرف( که بیشتر به جزیه می مونه تا مالیات) میگیره به شیپور گرانی و تورم میدمد و سفره ی مردم رو روز به روز کوچکتر میشود بعد دولت دنبال آسیب اجتماعی میگرده . وضع مردم رو خوب کردین که حالا دنبال آسیب اجتماعی میگردین ؟آسیب اجتماعی از این بدتر که مردم در تنگنا هستن سفره هاشو در حال جمع شدن است و همه در سطل زباله ها دنبال یه لقمه نون هستن و پول نفت این ملت هم که صرف این ملت نمیشود و معلومه کجا و صرف چه کسانی میشه آسیب اجتماعی از این بدتر؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۸:۵۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
دختره میاد2روزبعدازعقدمیگه مهریه منوبده حق منه حلاله
حلال؟حق تو؟اونم یک میلیارد؟بدون زحمت بدون بچه اونم2ماه یا2روزبعدازعقد؟
کدوم شرع وقانون وکدوم خدابه این میگه حق؟خدانمیگه شمازنان ودختران ایرانی میگیدکه به خدااعتقادندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
خود وزارت کشور با یکسری بیکفایت منشا مشکلات اجتماعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
کار از این حرفا گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
هر وقت کلانتری ها و دادگستری درست شد آسیب های اجتماعی هم درست میشه
آخرین اخبار