دستگیری تعدادی از عاملان تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت : تعدادی از عاملان تخلفات انتخاباتی در اطراف شعب اخذ رأی این استان شناسایی و دستگیر شدند.

حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه در محل ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : مصادیقی از خرید و فروش رای در برخی شعب گزارش شده است و تعدادی در این زمینه دستگیر شده اند که در حال ارجاع به شعبه اختصاصی جرایم انتخاباتی هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در اطراف برخی شعب اخذ رای تجمعاتی از سوی هواداران داوطلبان صورت گرفته که با همکاری عوامل انتظامی متفرق و نظم در این شعبات برقرار شده است.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه با تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت: بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان نظارت دارند.

حجت الاسلام مفید با بیان اینکه یکی از ترفند‌های دشمن ایجاد شائبه و شایعه در جامعه است افزود: افراد بدانند هرگونه شایعه سازی و اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد حتی اگر ندانسته باشد، بازی در پازل دشمن به حساب آمده و باید مراقب بود.

وی یادآور شد: مردم هوشیار باشند و به شایعه‌ها اعتماد نکنند و خود نیز عامل بازنشر شایعات نباشند و هرجا جرم یا تخلفی صورت می‌گیرد موارد را در محل شعب اخذ رأی به ناظران اطلاع دهند.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان تاکید کرد: به کسانی که به هر طریقی سعی دارند در روند برگزاری سالم انتخابات خللی ایجاد کرده و به این طریق در اعتماد عمومی خدشه وارد سازند، برخورد قانونی لازم خواهد شد.

وی با بیان ممنوعیت تصویربرداری از برگه‌های رای ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس قانون، رای دادن به صورت مخفی است برای اینکه هیچگونه شائبه‌ای به وجود نیاید عوامل اجرایی موظف هستند از تصویربرداری ممانعت به عمل آورند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار