واکنش‌ها به جنایت اسرائیل در خیابان الرشید نوار غزه

کشورهای جهان ضمن محکومیت جنایت اخیر صهیونیست‌ها در نوار غزه، خواستار برقراری آتش‌بس و صلح در این منطقه شدند.

جنبش حماس در واکنش به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان در غزه، از دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی کیفری خواست تا برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

حماس اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی درباره کشتار هولناکی که در میدان نابلسی شهر غزه انجام داده است، دروغ می‌گوید.جنبش حماس از دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری خواست تا اقدامات لازم را برای پاسخگو کردن اشغالگران به خاطر جنایاتشان انجام دهند.

انصارالله یمن کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله آمده است: جنایت دشمن صهیونیستی در میدان نابلسی غزه در جریان توزیع کمک‌های بشردوستانه که تاکنون بیش از یکصد شهید و ۷۰۰ مجروح برجای گذاشته است را محکوم می‌کنیم. این جنایت وحشیانه گواه دیگری بر میزان وحشیگری و نفرت رژیم صهیونیستی و بخشی از سلسله عملیات وحشیانه علیه مردم غزه و نسل‌کشی آن‌ها است. جنایات دشمن صهیونیستی لکه ننگی برای مجامع و سازمان‌های بین المللی است که دم از حقوق بشر می‌زنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این قتل عام نشان دهنده خیانت و فروپاشی اخلاقی شدید رژیم‌های عربی و اسلامی است که در حمایت از مردم فلسطین ناکام مانده‌اند. ایالات متحده آمریکا مسئولیت کامل اخلاقی و قانونی در قبال ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را بر عهده دارد.

در بیانیه دفتر سیاسی انصارالله آمده است: وتوی ایالات متحده علیه توقف جنگ در غزه گواه حجم و اندازه پوشش سیاسی آمریکا برای حمایت از جنایت صهیونیست‌ها است.

عمان: حمله اشغالگران به آوارگان در غزه نقض قوانین بین المللی است

وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نیرو‌های اشغالگر به آوارگان در غزه نقض قوانین بین المللی است. حمله مرگبار به کمک جویان بخشی از اقدامات جنایتکارانه سیستماتیک نیرو‌های اشغالگر بوده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که این حادثه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و چیزی جز ادامه سیاست نسل کشی نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی نیست.

درخواست اسپانیا برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در مورد جنگ در غزه

آرورا دیا راتو رووئلتا نماینده اسپانیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خواستار برگزاری فوری یک کنفرانس بین‌المللی صلح در مورد مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین در غزه شد.

رووئلتا در جریان سخنرانی خود درباره وضعیت حقوق بشر در سرزمین اشغالی فلسطین در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، گفت: اسپانیا طرفدار راه حل دو دولتی از طریق کنفرانس صلح بین‌المللی است که باید هرچه سریع‌تر تشکیل شده و همه طرف‌های جامعه بین‌المللی در آن شرکت کنند.

در حالیکه برخی از کشور‌ها در پی ادعا‌های (رژیم) اسرائیل مبنی بر اینکه شماری از کارکنان آنروا در حوادث مربوط به هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) دست داشتند کمک‌های خود را به این نهاد بین المللی قطع کردند، وی حمایت خود را از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد.

رووئلتا همچنین بر درخواست اسپانیا برای برقراری آتش بس فوری و دائمی، حمایت از راه حل دو دولتی و آزادی بی قید و شرط همه اسیران تاکید کرد و گفت: از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم که به تعهدات قانونی خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه برای اجازه ورود هرگونه تجهیزات پزشکی، غذا و عملیات کمک‌رسانی به غزه عمل کند.

ترکیه: اسرائیل مرتکب جنایت دیگری علیه بشریت شد

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در واکنش به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان در غزه، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت دیگری علیه بشریت شده است.

وزارت خارجه ترکیه افزوده است: این واقعیت که (رژیم) اسرائیل که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند، اکنون غیرنظامیان بی گناهی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال کمک‌های نجات دهنده هستند، دلیلی بر قصد آن‌ها برای نابودی کل جمعیت فلسطین است.

وزات خارجه ترکیه با تاکید براینکه (رژیم) اسرائیل باید فورا به عملیات نظامی خود در غزه پایان دهد، گفت: تمام جهان باید بداند که جنایت غزه در شرف تبدیل شدن به یک فاجعه جهانی با عواقب بسیار فراتر از منطقه است و بنابراین ما از همه کسانی که بر (رژیم) اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهیم تا خشونت‌های جاری در غزه را متوقف کنند.

فرانسه خواستار برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه شد

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از جنایت وحشیانه اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی، خواستار برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه شد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه با غیرقابل توجیه بودن تیراندازی نظامیان (رژیم) اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی که در تلاش برای به دست آوردن غذا بودند، آمده است: اسرائیل مسئولیت رعایت قوانین بین‌المللی و حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی و حفاظت از روند توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه را بر عهده دارد.

فرانسه ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان در جریان توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه، می‌افزاید: فقط با وجود برقراری آتش‌بس فوری و دائمی امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی به غزه فراهم خواهد شد.

در همین حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: تصاویر غیرنظامیانی که از سوی نظامیان (رژیم) اسرائیل مورد حمله قرار گرفته‌اند، خشم شدید جهانی را برانگیخته است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه با تاکید بر اینکه همه غیرنظامیان فلسطینی در غزه باید تحت محافظت قرار داشته باشند، خاطرنشان کرد: تحقق این امر و همچنین توزیع مناسب کمک‌های بشردوستانه در بین فلسطینیان غزه تنها در گرو برقراری فوری آتش‌بس است.

شهدای  جنایت اسرائیل در خیابان الرشید نوار غزه

اتحادیه عرب کشتار آوارگان در غزه را محکوم کرد
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای کشتار آوارگان در غزه را محکوم کرد و در بیانیه‌ای به هدف قراردادن غیرنظامیانی که در غزه در صف انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند واکنش نشان داد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین حملات نیرو‌های اشغالگر به غیرنظامیان را که جنایت جنگی محسوب می‌شود، به شدت محکوم کرد.

کانادا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا با بیان اینکه کشته شدن ده‌ها فلسطینی در غزه که در انتظار کاروان کمک‌های بشردوستانه بودند یک کابوس است، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

جولی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درخصوص جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه، گفت: درباره اتفاقی که امروز (پنجشنبه) در غزه افتاد باید بگویم که فکر می‌کنم این یک کابوس است.

وی با انتقاد از رژیم صهیونیستی، این رژیم را مسئول حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در غزه دانست و تاکید کرد: ما باید مطمئن شویم که کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه ارسال می‌شود و وقتی مردم فلسطین برای دریافت این کمک‌ها اقدام می‌کنند، از آن‌ها محافظت می‌شود.

عربستان کشتار آوارگان در شمال غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای کشتار آوارگان در شمال غزه را به شدت محکوم کرد.وزارت خارجه عربستان هدف قراردادن غیرنظامیانی که در غزه در صف انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در این بیانیه مخالفت خود را با نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه توسط هر طرف و به هر بهانه‌ای اعلام کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا موضع قاطعی اتخاذ و رژیم صهیونیستی را ملزم به رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی کند.

ایتالیا خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه شد

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا در پی جنایت جدید نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیانی که در میدان النابلسی در خیابان الرشید غزه در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه صف کشیده بودند، در بیانیه‌ای خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

در بیانیه وزارت خارجه ایتالیا آمده است: مرگ غم‌انگیز فلسطینیان غزه بار دیگر لزوم برقراری فوری آتش‌بس در غزه برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این منطقه را اثبات کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما به صراحت از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم که از مردم غزه محافظت کرده و حقایق جنایت اخیر و عاملان و مسئولان این جنایت را معرفی کند.

کاخ سفید خواستار تحقیق اسرائیل درباره کشتار آوارگان فلسطینی شده‌ایم

یک سخنگوی کاخ سفید در پی کشتار آوارگان فلسطینی هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه در شمال غزه به دست نظامیان اسرائیلی گفت: خواستار تحقیق در این زمینه شده ایم.ما از دولت اسرائیل خواسته ایم تا در مورد حادثه دلخراش امروز در غزه تحقیق کند و اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: آنچه در غزه اتفاق افتاد مذاکرات درباره آتش بس را پیچیده می‌کند و رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند به توافقی در مورد گروگان‌ها دست یابد که جنگ را به مدت ۶ هفته متوقف می‌کند.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: تا زمانی که طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان وجود نداشته باشد ما نمی‌توانیم از هر گونه عملیاتی در رفح حمایت کنیم. ما تاکنون چنین طرحی ندیده ایم.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه کاروان کمک رسانی نزدیک خیابان الرشید در شمال غزه را هدف قرار دادند و پس از تیراندازی به سوی مردم ادعا کردند آنها خود بر اثر ازدحام جمعیت جان باخته اند. مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل شهید و حدود یک هزار نفر زخمی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
خدایاسال ۱۴۰۳ راسال ظهورمنجی عالم بشریت پیروزی حق برباطل وپیروزی مردم مظلوم فلسطین قراربده سال نابودی دشمنان ایران وفلسطین ،امریکا واسرائیل قراربده
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۵:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
دنیای غرب دست.اسراییل را برای هرجنایتی بازگذاشته واسرییل هرکاری که میکند پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
از 15 مهر ماه تاکنون آنچه در غزه روی می‌دهد، قتل‌عام غیرنظامیان است
۱۴:۱۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
از 15 مهر ماه تاکنون آنچه در غزه روی می‌دهد، قتل‌عام غیرنظامیان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
همه دنیا کشت و کشتار محکوم هست انسانی که انسانیت داشته باشه آدم نمی کشه حالا می خواد. اسراییل باشه یا هر کجای دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
خدا لعنتت کنه آخه چقدر قساوت قلب دارید خدا لعنت کنه یهودی کفار رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
صهیونیست ها
امریکا و کانادا و اروپا وووو
حقوق بشر و ازادی دورغین
را با کشتار و قتل عام و جنایت جنگی
علیه فلسیطینی
به نمایش گذاشتند و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
تمام کشورهایی که زر میزدند و نشخوار میکردندکه
صهیونیست ها حق دفاع از خود دارند یا
مثل امریکا .کانادا .استرالیا .انگلیس .المان .فرانسه و وووو
که کمک نظامی و مالی و اطلاعاتی. کردند
در این قتل عام شریک هستند
و خون مردم مظلوم بر دستان خبیث و شیطانی شون است
در یک مرحله کمک
جاستین تردو .کانادا یک میلیارد. دلار کمک به صهیونیست
و فقط سی میلیون به غزه
شرم تون باد
ازادی و حقوق حشر دورغین تون هم در غزه .افغانستان .عراق .سوریه .سودان .سومالی .ویتنام ووووو دیدیم
دیگه خفه شوید و دم از ازادی و حقوق حشر نزنید .بس .بس
Iran (Islamic Republic of)
کشورهای غربی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بودن و هنوز هم هستند.
۱۳:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
کشورهای غربی جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بودن و هنوز هم هستند.
کشورهای غربی جنایتکار بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند کشورهای غربی جنایتکار که از سال 1945 تاکنون به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار سگ دست نشانده رئیس بی ادب شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار چشم خود را در برابر کشتار بیش از 999 هزار انسان بی‌گناه در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن وغیره بسته‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
هر چه مرگ است باید اول به عربستان و مصر ، امارات ، ترکیه واردن گقت که فساد اصلی دربین خود کشورهای اسلامی است اروپا کیلومتر ها از صحنه جنایت دورند و قرابتی هم با مسلمانان ندارد ولی این کشورهای لجن چی اینها دشمان اسلام و مردم فلسطین هستند.آمریکا و اسرائیل و اروپا جایگاه اعتقادی و نظرهای سیاسی و اخلاقی و ظالم بودنشان و جنایکاریشان مشخص است و همانند که هستند ولی این کشورهای عربی بی خاصیت احمق ترسو چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
بخدا روی هیتلر را سفید کردید
اروپا در حق صهیونیست ها
اینطور که میگویند
ظلم کرده
چرا فلسیطینی باید برای جنایتهای غرب
تنبه شوند و جنایت در حق شون صورت گیرد
نابود باد صهیونیست های کودک کش و ظالم و جنایتکار جنگی هستند
اگر وجدان .اخلاق و بویی از انسانیت برده باشیم
باید محکوم کنیم
در غیر اینصورت شریک جنایت انها هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اوناکه خودشون موندن زیردست وپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر رژیم کودک کش وحامیان داخلی وخارجی این کفتارها که در جنایات این رژیم نژاد پرست شریک هستن تف به شرف نداشته انها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
صهیونیست ها 75 سال است که در حق فلسیطینی ها
انواع جنایت ها را کرده اند و ان موقع
همه رسانه ها در دستان صهیونیست ها در کشورها بوده است
الان موبایل امده و دنیا
به جنایت انها پی بردند و علیه انها شدند
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا و متحدانش مسئول اصلی جنگ غزه هستند.
۱۰:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا و متحدانش مسئول اصلی جنگ غزه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
جامعه بین‌المللی از سال 1945 تاکنون متأسفانه در مقابل اسرائیل جنایتکارو آمریکا جنایتکار ضعیف عمل کرده است
۱۰:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
جامعه بین‌المللی از سال 1945 تاکنون متأسفانه در مقابل اسرائیل جنایتکارو آمریکا جنایتکار ضعیف عمل کرده است
آخرین اخبار