رقابت ۱۶۸ نامزد برای کسب هفت کرسی استان اردبیل در مجلس

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۱۶۸ نامزد برای کسب هفت کرسی استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۱ اسفند رقابت خواهند کرد.

بهروز زلالی  گفت: تمامی روندهای انتخاباتی و اقداماتی که طی ماهها و هفته های اخیر توسط ستاد توسط استان، شهرستان‌ها و فرمانداران انجام شده بود بررسی شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده و تمامی ارکان اجرایی و نظارتی برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه مهیا شده اند.
او با بیان اینکه ۱۶۸ نامزد درعرصه رقابت کسب هفت کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلای باقی مانده اند، گفت: همانطور که وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد و طبق قانون، مهلت تبلیغات نامزدها ساعت هشت روز پنج شنبه ۱۰ اسفند به پایان می رسد و بعد از آن تبلیغات برای نامزدها و هواداران آنها ممنوع است.

زلالی افزود: انتظار داریم نامزدها و هوادارانشان از هرگونه تبلیغات انتخاباتی برحذر باشند و در راستای احترام به قانون وسلامت انتخابات به این موضوع مقید باشند.

به گفته او، فعالیت‌های انتخاباتی همانند گذشته به نحو احسن پیش برود با رعایت قوانین انتخاباتی و نامزدها از ساعت هشت روز جمعه (۱۱ اسفند) شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در سطح استان و کشور باشیم.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.