بیشتر آمریکایی‌ها از ایده ساخت دیوار در مرز با مکزیک حمایت کردند

طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک موافقند.

بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها از ساخت دیوار حائل در امتداد مرز ایالات متحده با مکزیک برای مبارزه با هجوم مهاجران غیرقانونی حمایت می‌کنند. این را نتایج یک نظرسنجی دانشگاه مونموث نشان می‌دهد.

بر اساس این مطالعه، ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها از ساخت دیوار مرزی حمایت می‌کنند که بالاترین رقم از اولین نظرسنجی در مورد این موضوع در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود. در عین حال، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان از ساخت موانع در امتداد مرز جنوبی حمایت نمی‌کنند. 

خاطرنشان می‌شود که ۲۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مهاجرت غیرقانونی را یک مشکل جدی و ۶۱ درصد آن را بسیار جدی می‌دانند. در عین حال، این نظرسنجی نشان داد که از هر سه آمریکایی یک نفر (۳۲ درصد) معتقد است که مهاجران بیشتر از شهروندان آمریکایی مرتکب جنایات خشونت آمیز می‌شوند.

این نظرسنجی از ۸ تا ۱۲ فوریه با حاشیه خطا ۴.۱ درصد انجام شد. ۹۰۲ نفر در آن شرکت کردند. 

در ۲۴ ژانویه، جو مانچین، سناتور ایالات متحده (دموکرات، از ویرجینیای غربی) گفت که وضعیت در مرز ایالات متحده و مکزیک به دلیل مهاجرت غیرقانونی بزرگترین بحران پیش روی آمریکاست.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار‌ها به دلیل سیاست مهاجرتی خود مورد انتقاد قرار گرفته است. پیش از این، گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، بایدن را به تشدید اوضاع با مهاجرت غیرقانونی در مرز آمریکا و مکزیک متهم کرد. دولت بایدن چندین قانون مهاجرتی را که توسط سلف او دونالد ترامپ تصویب شده بود، لغو کرده است، به ویژه بند مربوط به اخراج کودکان بدون والدین از ایالات متحده. با تغییر این قانون تعداد مهاجران اخراج شده با کودکان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
حالا دور مرزای خاکیشون رو دیوار بکشن دور سواحلشون که صدها هزار کیلومتره رو چطور میخوان دیوار بکشن ؟؟
آخرین اخبار