حمله کشاورزان خشمگین لهستانی به محموله غلات اوکراین

درپی تسهیلاتی که کشور‌های اروپایی برای غلات اوکراین در نظر گرفتند، کشاورزان اروپایی خشمگین شده و در لهستان به محموله غلات اوکراین حمله کردند.

الکساندر کوبراکوف، وزیر توسعه و زیرساخت‌های منطقه‌ای اوکراین گفت که ۱۶۰ تن غلات اوکراینی که در راه رسیدن به کشور‌های دیگر بود، اما توسط کشاورزان خشمگین در لهستان نابود شد.

براساس گزارش ریانووستی، کوباکوف در شبکه اجتماعی X نوشت: غلات در راه بندر گدانسک و سپس به کشور‌های دیگر بودند. این چهارمین بار است که محموله اوکراینی در ایستگاه‌های راه آهن لهستان مورد حمله قرار می‌گیرد و بدون مجازات می‌ماند. دولت و پلیس لهستان تا کی اجازه این خرابکاری را خواهند داد؟

رادیو لهستان نیز از سویی دیگر توضیح داد که این حادثه شب گذشته در نزدیکی بیدگوشچ رخ داده است. بار ذرت در تریلر‌های قطار روی زمین پراکنده شده بود و پلیس محلی به بررسی این پرونده پرداخت.

در ۲۰ فوریه، کشاورزان معترض در لهستان، در اعتراض به عرضه محصولات کشاورزی از اوکراین، دو واگن ذرت اوکراینی را که در گذرگاه مرزی لهستان و اوکراین در مدیکا در خطوط راه آهن بارگیری کردند، تخلیه کردند. منابع آگاه همچنین گزارش دادند که کشاورزان غلات را از کامیون‌های اوکراینی در دوروهوسک تخلیه کردند.

این هفته لهستان شاهد بزرگترین اعتراضات کشاورزان بود. کشاورزان معترض پست‌های بازرسی در مرز با اوکراین، مراکز حمل و نقل و راه‌های دسترسی به ایستگاه‌های راه آهن و بنادر دریایی را به طور کامل بستند. در برخی از گذرگاه‌های مرزی غلات را از کامیون‌ها و گاری‌ها تخلیه کرده و روی زمین ریختند.

کشاورزان اروپایی با سیاست اتحادیه اروپا که تسهیلاتی برای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین با قیمت پایین‌تری در مقایسه با محصولات اروپایی اعطا می‌کند، مخالف هستند، که باعث کاهش توانایی کشاورزان اروپایی برای رقابت و کاهش سود آن‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار