تحقق ۶۰ درصدی طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۶۰ درصد تحقق یافته است.

هاشمی مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: از آغاز دولت سیزدهم و در فصول مختلف ۴۰۱ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شده است.

او با بیان اینکه صد درصد برق و گاز دهیاری ها، ۷۵ درصد آب و ۸۰ درصد اینترنت دهیاری‌ها تأمین شده است، افزود: طرح هادی در ۱۰۰ روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تهیه و در ۴۰ درصد روستا‌ها اجرا شده است.

هاشمی از تحقق ۶۰ درصدی طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در استان خبر داد و اظهار کرد: پارسال هزار و ۹۶۷ طرح عمرانی زیربنایی اقتصادی با چهار میلیارد و ۳۸۳ میلیارد تومان از سوی دهیاری‌ها انجام شده که شامل بهسازی معابر، فضا‌های فرهنگی، ورزشی، بوستان‌ها و پارک‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: ۴۵۷ طرح در دهه فجر با اعتبار هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان اجرا شده که ۵۸ مورد آن با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان به همت دهیاری‌ها انجام شده است.

او از اجرای ۴۶ طرح درآمدزا و خرید ماشین آلات با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های عشایری و روستایی رتبه سه کشوری را کسب کرد.

هاشمی گفت: طی این دو سال ۴۹۵ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان و حجم یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان هم در محور‌های بند الف ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به حساب دهیاری‌های تابعه استان واریز شده است.

او عدم وجود شغل و امکانات مناسب برای رفع نیاز‌های اهالی را از دلایل عمده مهاجرت روستائیان به شهر‌ها عنوان کرد و گفت: با ایجاد کسب و کار‌های مبتنی بر ظرفیت، پتانسیل‌ها و مزیت‌های موجود در روستا‌ها همراه با بهره گیری از «عالیت تسهیلگر توسعه روستایی و همچنین روحیه قوی، مشارکت، تلاش و تعهد جامعه روستایی می‌توانیم زمینه نشاط توسعه و پیشرفت را ضمانت کنیم.

هاشمی با اشاره به سند تحول روستایی در دولت مردمی یعنی (طرح تکام) گفت: برای این طرح جلسات آموزشی ذیل کارگروه زیربنایی برگزار شده و از نیمه دوم امسال جلسات تبیینی طرح در دستور کار است.

مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم نامه وزارت کشور با قرارگاه جهادی و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برای توانمندسازی روستائیان گفت: این تفاهم نامه‌ها با هدف شناسایی و توانمندی روستاییان منعقد شده و تفاهم نامه‌ای هم قرارگاه جهادی با دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب و آموزش تسهیلگران روستایی به عنوان پیشران‌های توسعه محلی و اقتصادی روستایی منعقد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار