هشدار وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان هشدار داد تا از اقدام‌های تحریک‌آمیزی اجتناب کنند.

به گزارش تارنمای ترند نیوز، در این بیانیه آمده است: ما از مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان می‌خواهیم تا از وقوع این قبیل اقدام‌های تحریک‌آمیز جلوگیری کرده و کسانی که با ارتکاب این دست اقدام‌ها، موجبات به خطر افتادن صلح و ثبات پنج ماهه در امتداد مرز دو کشور را فراهم آورده‌اند را شناسایی و مجازات کند.

به نوشته ترند نیوز، پیش‌تر از سوی یگان‌های مسلح ارمنستان از مواضع مستقر در مسیر شهرک یوخاری شورجا در منطقه بسارکهچار به سمت مواضع نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان تیراندازی شده بود.

 نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ فرانسه گفت که صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حال حاضر غیرقابل تصور است و مدعی شد که طرف آذربایجانی برای حمله به ارمنستان آماده می‌شود.

همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه در دیدار با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در پاریس، تاکید کرد که جمهوری آذربایجان باید مرز‌های ارمنستان را به رسمیت بشناسد.

درگیری بر سر قره‌باغ سابقه طولانی و تاریخی دارد، ولی درگیر‌های معاصر در قره‌باغ از ابتدای سال ۱۹۹۰ میلادی و همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میان جمهوری‌های تازه استقلال یافته جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز و در سال ۱۹۹۴ پس از کشته شدن ۳۰ هزار نفر از دو طرف متوقف شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
باسلام اردوغان باج سنگینی به روسیه داد تا سکوت روسیه را برای حملات آذربایجان به ارمنستان را بگیرید ولی امروز تغییر جهت به سمت غرب کرده و علاوه بر تدارکات صهیونیست ها مهمات اکراین را تأمین می کند امروزه روسها فهمیدن رو دست خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
خودشون به ارمنستان حمله میکنن بعد خودشونم به ارمنستان هشدار میدن که حمله نکنن
آخرین اخبار