پلیس قم با کاهش عرض معابر برای آرام سازی سرعت وسایل نقلیه مخالف است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: پلیس استان با کم کردن عرض معابر شهری به منظور آرام سازی سرعت وسایل نقلیه در شهر قم مخالف است.

سرهنگ غلامرضا صدفی  گفت: در شورای ترافیک استان، پلیس یک رای بیشتر ندارد و با آرام سازی سرعت موافق هستیم، ولی در این مورد که عرض خیابان‌ها کم شود مخالفیم و معتقدیم به جای این کار فضایی برای توقف و پارک وسایل نقلیه باید ایجاد شود.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با تاکید بر اینکه آرام سازی سرعت با استفاده از دوربین‌های هوشمند، نظر پلیس است بیان کرد: آرام سازی معابر باید با این سیستم‌ها صورت گیرد و در کل دنیا هم به همین صورت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم افزود: تا زمانی که دوربین‌های هوشمند فراوانی در شهر قم راه اندازی نشده‌است سرعت گیر‌ها می‌تواند برای آرام‌سازی ترافیک جوابگو باشد.

صدفی بیان کرد: هم اینک ۲۰ دوربین ثبت تخلف در شهر قم سرعت غیر مجاز، نداشتن معاینه فنی و ورود به طرح ترافیک را کنترل کرده و متخلفان را اعمال قانون می‌کند.

او ادامه داد: ۱۲ دوربین ترافیکی در معابر شهری قم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و هوشمندسازی معابر به کنترل تخلف‌های رانندگی کمک می‌کند و مانند گذشته نباید انتظار داشت در هر معبری یک پلیس وجود داشته باشد.

صدفی تاکید کرد: هوشمند سازی معابر بسیار به کنترل تخلف‌های رانندگی و کاهش تصادف‌ها کمک می‌کند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد خودرو‌هایی که در سطح شهر قم تردد می‌کنند گفت: پیش بینی ما بر اساس آمار دوربین‌های هوشمند داخل شهر و برآورد پلیس این است که ۳۰۰ هزار پلاک خودرو در شهر قم تردد دارند.

صدفی در مورد مشکل پارکینگ هسته مرکزی شهر قم نیز گفت: در برخی مناسبت‌های مذهبی نزدیک به ۱۲۰ هزار خودرو وارد شهر قم می‌شود این در حالیست که ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)‌پنج هزار خودرو است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم عنوان کرد: کم بودن میزان پارکینگ در هسته مرکزی شهر باعث پارک خودرو‌ها در خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) این در حالیست که خیابان‌های ذکر شده برای ۴۰ سال پیش است و همین امر باعث تصادف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار