یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد

در آیینی یاد و خاطره ۱۰۳ شهید روحانی مدرسه علمیه حقانی گرامی داشته شد.

یادواره ۱۰۳ شهید روحانی مدرسه علمیه حقانی

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در یادواره ۱۰۳ شهید روحانی مدرسه علمیه حقانی قم  به فلسفه مقاومت به عنوان یک منظومه معنایی و معرفتی پرداخت و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه اگر می‌خواهند پرچمدار باشند باید در مقابل هجمه‌های همه جانبه دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی افزود: امروزه ما باید به شهدای روحانی افتخار کنیم چرا که آنها منشور روحانیت را در جان و وجود خود داشتند.

وی به تلاش دشمنان برای ایجاد برخی مشکلات در ایران اسلامی پرداخت و افزود: امروز دشمنان در صدد ضربه زدن به فضای خانواده هستند و نیاز است طلاب در احیا و حفظ حریم این امر پرچمداری کنند و مانع تحریف نظام خانواده شوند.

سردار محمد رضا نامی از فرماندهان جنگ در هشت سال دفاع مقدس هم در این مراسم با بیان نقش روحانیت در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس برای ما ملموس بود و تاثیرگذاری در بُعد معنوی و ایثار و فدا کاری و تببین غرهنگ عاشورا در میان رزمندگان داشت.

وی با بیان این که مقاومت اسلامی تنها جریان و تفکری است که می‌تواند در مقابل جریان جنایتکار بایستد، خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی امتداد و ادامه عملیات بیت المقدس بود و عیناً یک دفاع مشروع بر مبنای منشور سازمان ملل می‌باشد.
سردار نامی تصریح کرد: رژیم صهیونیست امروز مصداق بارز نسل کشی را در غزه انجام می‌دهد و البته در برابر مقاومت فلسطینیان که الهام گرفته از عاشورا می‌باشد هیچ دستاوردی ندارد.

وی با بیان این که هدف از تولید موشک برای مقابله با تهدید آمریکا و اسرائیل است، اظهار کرد: قدرت بازدارنگی با تفکر دینی و مقاومت اسلامی شکل گرفته است و تبعات منفی جنگ متوجه رژیم صیونیستی خواهد بود.

گفتنی است بیست و سومین یادواره ۱۰۳ طلبه و روحانی شهید مدرسه علمیه حقانی از بیست و ششم تا بیست و هشتم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در این مدرسه واقع در خیابان اراک کوچه ۱۳ برگزار می‌شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار