ارائه ۳ هزار نفرروز آموزش در همدان با هدف افزایش مصرف ماهی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ارائه ۳ هزار نفرروز آموزش در راستای ترویج مصرف ماهی خبر داد.

احمد بختیاری گفت: به منظور افزایش سرانه مصرف و ترویج فرهنگ مصرف ۱۲۰ دوره آموزش تئوری و عملی طبخ آبزیان به تعداد ۳ هزار نفرروز برگزار شده است.

او با بیان اینکه این آموزش‌ها در تمام شهرستان‌های استان برگزار شده است گفت: هشت جشنواره طبخ آبزیان در نهاوند، همدان، درگزین، اسدآباد، فامنین، کبودراهنگ و تویسرکان برگزار شده و تا پایان سال سه جشنواره دیگر در ملایر، رزن و بهار برگزار خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در جشنواره طبخ غذا‌های دریایی بیش از ۵۰ نوع غذای دریایی طبخ می‌شود و هر جشنواره با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده و مسئولان برگزار می‌شود. 

بختیاری با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش آبزی‌پروران نیز دوره آموزشی برگزار شده است گفت: ۷۵۰ نفرروز آموزش برای آبزی‌پروران در قالب ۳۰ دوره مقدماتی و تخصصی برگزار شده است. 

او با بیان اینکه دو همایش در راستای مقابله با کم‌آبی، بهره‌وری آب و افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از تکنولوژی نانواکسیژن و توربین عمودمحور تولید برق برگزار شده است گفت: علاقه مندان و پرورش‌دهندگان ماهی می‌توانند از همایش‌ها و دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند. وی با تاکید بر اینکه ۵۰۰ میلیون تومان در راستای آموزش و ترویج پرورش آبزیان و مصرف ماهی در استان در نظر گرفته شده است ادامه داد: پیش‌بینی تولید ماهی خوراکی تا پایان سال ۷ هزار تن، ماهی زینتی و زالو طبی ۵۲۵۰ هزار قطعه و بچه ماهی ۲۱ میلیون قطعه است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر صادرات یک‌هزار تن قزل‌آلا به صورت بسته‌بندی و فیله از استان به روسیه گفت: صادرات ماهیان زینتی به شکل غیرمستقیم از استان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.