صادرات هزار تنی ماهی قزل‌آلا از همدان به روسیه

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات هزار تنی ماهی قزل‌آلا به روسیه خبر داد.

احمد بختیاری با اشاره به اینکه یک هزار تن ماهی قزل‌آلا به صورت بسته بندی و فیله از استان به روسیه صادر شده است، گفت: صادرات ماهیان زینتی به شکل غیرمستقیم از استان انجام می‌شود.

او گفت: تا پایان سال ۷ هزار تن ماهی خوراکی، ۵ هزار و ۲۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی و زالو طبی و ۲۱ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تولید شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ارائه سه هزار نفر روز آموزش در قالب ۱۲۰ دوره آموزشی برای ترویج مصرف ماهی خبر داد و گفت: معادل ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آموزش و ترویج پرورش و مصرف ماهی در استان پیش بینی شده است.

احمد بختیاری با بیان اینکه این میزان آموزش در هر ۱۰ شهرستان استان برگزار شده است، گفت: هشت جشنواره پخت آبزیان در شهرستان‌های نهاوند، همدان، درگزین، اسدآباد، فامنین، کبودراهنگ و تویسرکان برگزار شده و تا پایان سال سه جشنواره دیگر در شهرستان‌های ملایر، رزن و بهار برگزار خواهد شد.

او همچنین با اشاره به اینکه ۷۵۰ نفر روز آموزش برای آبزی پروران در ۳۰ دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی برگزار شده است، گفت: دو همایش در راستای مقابله با کم آبی، بهره‌وری آب و افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از فناوری نانو اکسیژن و توربین عمود محور تولید برق برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.