اردوغان: اسرائیل باید کشور فلسطین را بپذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه ایجاد کشور فلسطین را تنها راه برای دستیابی به صلح طولانی‌ مدت در منطقه عنوان کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در اجلاس جهانی دولت‌ها در دوبی، بر اهمیت تشکیل کشور فلسطینی و پذیرش آن توسط اسرائیل برای دستیابی به صلح طولانی‌مدت در منطقه تاکید کرد.

اردوغان افزود: اگر اسرائیل واقعاً خواهان صلح پایدار است، باید رویا‌های توسعه طلبانه را کنار بگذارد و وجود یک کشور مستقل فلسطینی را بپذیرد. صلح منطقه‌ای ارتباط تنگاتنگی با ایجاد یک کشور فلسطینی دارد. متأسفانه تلاش‌های جهان اسلام در متوقف کردن اسرائیل ناکافی بوده است.

علاوه بر این، اردوغان ابراز عقیده کرد که صلح عادلانه بین اوکراین و روسیه هنوز "ممکن" است و از کشور‌ها خواست از آژانس امداد فلسطین، آنروا (UNRWA) برای اطمینان از کار خود در غزه حمایت کنند.

هشدار‌های بین‌المللی درباره گسترش قحطی در نوار غزه با توجه به محاصره آب، غذا و دارو توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد، زیرا جمعیت غزه از سطوح بی‌سابقه‌ای از شرایط شبیه‌سازی قحطی رنج می‌برد. برنامه جهانی غذا (فائو) در این خصوص گفت که کل جمعیت این باریکه یعنی دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در میان سه گروه اصلی گرسنگی طبقه بندی شده است.

با این وجود رژیم اشغالگر صهیونیستی تجاوزات خود را به استان رفح در جنوب نوار غزه تشدید کرده است. این درحالی است که پیش از این صهیونیست‌ها رفح را منطقه امن اعلام کرده بودند. شایان ذکر است که آمریکا از رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود به نوار غزه حمایت می‌کند و برای بمباران غیرنظامیان بی دفاع و محاصره آنها، تسلیحات نظامی می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل اصلا خودش رسمیت نداره که بخواد فلسطین رو به رسمیت بشناسه. سرزمین فلسطین مال فلسطینی هاست و اسرائیل باید نابود بشه
آخرین اخبار