صهیونیست‌ها قصد دارند رسانه‌های خارجی را خفه کنند

لایحه قانون جدیدی که در کنست به تصویب رسید این اجازه را به رژیم صهیونیستی می‌دهد که رسانه‌های خارجی را تعطیل و اموال آنان را مصادره کند.

کنست در اولین قرائت لایحه خود برای سانسور اخبار، این طرح را با ۲۵ رای موافق در مقابل ۴ مخالف تصویب کرد. بر اساس این لایحه، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی این اختیار را خواهد داشت که شبکه‌های خارجی فعال در اراضی اشغالی را در صورتیکه از جانب آن‌ها خطری احساس کند، ببندد و تجهیزات آن‌ها را مصادره کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، اگر این لایحه در نهایت به قانون تبدیل شود راه را برای شلومو کرهی، وزیر ارتباطات صهیونیست‌ها هموار می‌کند تا تهدیدش را مبنی بر بستن شبکه خبری قطری الجزیره که به ادعای او علیه منافع دفاعی این رژیم کار می‌کند و به احساسات ضدصهیونیستی دامن می‌زند، عملی کند.

مشخص نیست که آیا قانون جدید واقعاً چیزی است که برای ممنوعیت الجزیره لازم است یا خیر؟ اما بطور کلی مشخص است  که دلیل اینکه اسرائیل تاکنون از اقدام برای بستن این شبکه خودداری کرده است، خشم قطر است که الجزیره را تامین مالی می‌کند.

کرهی در ماه نوامبر مدعی شد که الجزیره از موقعیت نیرو‌های ارتش صهیونیستی عکس گرفته و منتشر کرده است. اعلان‌های نظامی حماس را پخش کرده است و حقایق را به گونه‌ای تحریف کرده است که توده‌های مردم را به قیام علیه رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

ارتش صهیونیستی هم در راستای همین نقشه تصاویر و اسنادی را منتشر کرد که ادعا می‌شود در نوار غزه به دست آمد و ارتش صهیونیستی مدعی شد محمد وحاش، روزنامه‌نگار فلسطینی که برای الجزیره کار می‌کند، به نظر می‌رسد که یکی از فرماندهان شاخه نظامی حماس نیز باشد.

سرهنگ دوم آویچای آدرایی، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی در پستی یکشنبه در شبکه اجتماعی X ادعا کرد: او صبح در شبکه الجزیره روزنامه نگار است و عصر در حماس تروریست!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار