تحلیلگر صهیونیست: نصرالله در حرف و عمل وحدت جبهه مقاومت را تایید کرد

یکی از تحلیلگران و اساتید دانشگاه صهیونیستی رایشمن تاکید کرد دبیرکل حزب‌الله لبنان از ابتدای جنگ ثابت کرد وحدت بین جبهه‌های مقاومت واقعیت دارد.

شای هار تسوی، تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد که بدون آتش بس در غزه، حزب الله عملیات خود علیه پایگاه‌ها و شهرک‌های اشغالی در مرز را متوقف نخواهد کرد.

براساس گزارش المیادین، استاد مؤسسه سیاست و استراتژی در دانشگاه رایشمن رژیم صهیونیستی، افزود: نصرالله از ۷ اکتبر، با گفتار و عمل، وحدت بین جبهه مقاومت را تأیید کرده است و قطعاً اکنون معادله را  به ویژه قبل از احتمال عملیات نظامی گسترده در رفح تغییر نخواهد داد.

او اعلام کرد که تصادفی نیست که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، امکان آتش بس در غزه را کلید توقف درگیری‌ها در عرصه‌های مختلف می‌داند. سخنرانی او همزمان با ارائه پیشنهاد کتبی فرانسه به بیروت با هدف پایان دادن به خصومت‌ها با رژیم صهیونیستی و دستیابی به توافقی در مورد مرز‌های مورد مناقشه در امتداد مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی است.

این طرح فرانسه بر اساس سندی که رویترز آن را منتشر کرده است، شامل عقب نشینی نیروهای حزب از جمله واحد نخبگان حزب الله تا فاصله ۱۰ کیلومتری از مرز است. با این حال مقاومت اسلامی لبنان با تایید ارتباط عملیات خود با آنچه در نوار غزه می‌گذرد، تاکید کرد که توقف آن منوط به توقف تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه است.

چند روز پیش، گیورا عنبر، سرتیپ ذخیره ارتش اشغالگر و فرمانده سابق تیپ گولانی گفت که حزب الله در حال توسعه توانایی‌های خود و افزایش برد موشک‌های کورنت است که در جبهه شمالی پرتاب می‌کند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که حزب الله پس از برقراری معادله آتش باز، تا زمانی که درگیری‌ها در غزه ادامه داشت، شهرک‌های شمال را به عنوان اسیر نگه داشته است. گفتنی است پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که در صورت عدم بازدارندگی با حزب الله، شهرک نشینان صهیونیستی شمال به خانه‌های اشغالی خود باز نمی‌گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
به نظر من آقای حسن نصرالله بیانیه به سازمان ملل صادر کنید ودیگر مماشات بس است این یهودیهایی که در فلسطین هستندهمه بلا استثنا از کوچک تابزرگ مسلح وصهیونیسم هستند واینها همش وقت کُشی میکنند تا کاملا غزه را نابود وبعد یک مشت مفت خور ومزدوری که درسازمان ملل طرفدار دلارهای آمریکایی هستند اعلام یک دقیقه سکوت برای فاجعه کنند واین جنایت بزرگ ضد بشری را به نفع نظام سرمایه داری سرپوش بگذارند وبه فراموشی بسپارند مرگ بر آمریکا ومزدورانش درسازمان ملل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
نیروهای نظامی فلسطین ومقاومت لبنان ومردم فلسطین ولبنان همه با هم متحد هستند
آخرین اخبار