شبکه گازرسانی چهار شهر لرستان تقویت شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: شبکه گازرسانی دورود، ازنا، الیگودرز و الشتر متناسب با پیش بینی رشد جمعیت در سال‌های آینده و بروز حوادث احتمالی تقویت شده است.

کرم گودرزی  گفت: ظرفیت شبکه فشار قوی گاز دورود، ازنا و الیگودرز در شرق استان در حال تکمیل بود که خط انتقال ۲۳ کیلومتری از مسیر خرم آباد - بروجرد - ملایر واقع در خط ششم سراسری گاز برای ایستگاه دورود احداث شد.

وی با اشاره به فعالیت صنایع در این مناطق تصریح کرد: در آینده نیز خطوط گاز ازنا و الیگودرز از این خط جدید بهره مند می‌شوند.

وی گفت: همچنین خط لوله بیستون - نورآباد - فیروزآباد - الشتر ظرفیت لازم را برای انتقال نداشت و شهر الشتر مرکز سلسله در مواقعی دچار مشکل و یا افت شبکه می‌شد که مجوز خط انتقال از بیستون کرمانشاه به طول ۱۲ کیلومتر برای الشتر اخذ شد و اجرای این طرح در حال پیمان سپاری است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: همچنین منبع دوم تامین گاز برای واحد‌های صنعتی مهم از جمله نیروگاه، کارخانه سیمان و صنایع غرب خرم آباد در برخی مناطق استان ایجاد شده است تا در مواقع بحران و یا قطع احتمالی یکی از شبکه ها، مشکلی برای این واحد‌ها ایجاد نشود.

گودرزی همچنین اضافه کرد: برنامه ریزی و اجرای تعمیرات، ایمن سازی و تاب آوری خطوط لوله تغذیه، توزیع و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز جزو اولویت‌های مهم شرکت گاز در راستای خدمات رسانی مطلوب به هم مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا اجرای چهار هزار متر خط لوله گاز ۱۶۰ میلیمتری از ایستگاه دورودگران، حد فاصل روستای ملک آباد تا روستای کلان از خط تغذیه محور اراک، موجب تاب آوری و پایداری جریان گاز برای ۳۰ روستای محور لتستان شهرستان بروجرد با بیش ازسه هزار و ۵۰۰مشترک شد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز لرستان تدابیر ویژ ه‌ای برای فصل سرما، مقاوم سازی و تاب آوری شبکه تغذیه و توزیع اندیشیده است، اظهار داشت: پایداری شبکه گاز طبیعی اهمیت ویژه‌ای دارد از این رو تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، خطوط لوله و بازدید‌های دوره‌ای به موقع انجام شده است تا خللی در فرآیند انتقال پایدار گازطبیعی به وجود نیاید.

مجموع مشترکان شرکت گاز لرستان به بیش از ۶۱۸ هزار مورد شامل ۵۸۳ هزار و ۵۴۳ خانگی، ۲۹ هزار و ۴۵۴ عمومی و یک هزار و ۳۹۳ مشترک خانگی رسیده است.

برچسب ها: گاز ، گاز رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.