مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

دولت سیزدهم اتفاقات خوبی را در حوزه بیمه رقم زد

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: دولت سیزدهم در حوزه بیمه اتفاقات خوبی را بر اساس تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی رقم زد.

محمود عزیزخانی مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در حوزه بیمه‌های درمانی با دستوری که رییس جمهور در سال گذشته و اوایل امسال صادر کرد، نزدیک ۱۰۰ درصد جمعیت کشور از بیمه‌های درمانی بهره‌مند شدند.

عزیزخانی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۵۹۸ هزار نفر از شهروندان زنجانی معادل ۵۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات درمانی تأمین‌ اجتماعی قرار دارند.

این مسوول ادامه داد: پوشش بیمه ای مابقی جمعیت استان و دهک‌های پایین درآمدی را بیمه سلامت و خود دولت متکفل شده است که این افراد بدون دریافت هزینه تحت بیمه درمانی رایگان قرار دارند.

به گفته وی، پوشش حدود ۱۰۰ درصدی بیمه درمانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورده و این دستاورد بسیار بزرگی است.

عزیزخانی درخصوص افزایش تعداد بیمه شدگان این بیمه در استان زنجان نیز افزود: این تعداد از ۲۰۳ هزار نفر در سال گذشته به ۲۰۸ هزار نفر در سال جاری رسیده که حدود ۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد:در زمینه بیمه شدگان خاص با کمک دولت، بافندگان فرش پنج هزار نفر و رانندگان ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان هستند.

به گفته وی، در مجموع در استان حدود ۳۲ هزار نفر بیمه شده خاص و با کمک دولت اعم از بافندگان، رانندگان، کارگران ساختمانی، باربران، خادمین مساجد، زنبور داران و کارفرمایان مشمول کمک دولت ‌تحت پوشش هستند.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران استان تا آذرماه امسال از ۴۹ هزار نفر به ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده که حدود هشت درصد رشد داشته است.

این مسوول گفت: در استان زنجان حدود ۲ هزار و ۲۴ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند و تامین اجتماعی استان ماهانه حدود ۱۲۰ میلیارد ریال و در ۱۰ ماهه گذشته حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.