حسینی:

صدور بیمه نامه سلامت برای کودکان کار رایگان است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: صدور بیمه نامه سلامت برای کودکان کار و خانواده‌های آن ها به صورت رایگان انجام می شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حسینی گفت: کودکان کار و خانواده های آن ها می توانند با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی استان زنجان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

او می گوید: در مرکز کودکان کار  تحت نظارت بهزیستی، به طور مستمر کلاس‌های تقویتی و آموزش مهارت‌های زندگی و سبک‌های فرزند پروری تشکیل می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ارائه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به والدین کودکان کار و معرفی آن ها به شرکت‌های تولیدی و صنعتی  از دیگر خدمات توانمندسازی این افراد است.

او  بااشاره به حمایت کمیته امداد و هلال احمر در زمینه ارائه کمک هزینه زندگی در خصوص خانواده‌های کودکان کار، گفت: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اقدامات لازم را برای معرفی سرپرست کودکان کار را که بیکارهستند به کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی انجام می دهد تا شرایط عدم اشتغال این کودکان و بازگشت به تحصیل و رفع نیاز‌های مالی خانواده فراهم شود.

 حسینی می گوید: علاوه بر بهزیستی شهرداری، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی، دادگستری، اداره بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) نیز متولی ارائه خدمات لازم به کودکان خیابانی و کار هستند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.