واحد فرآوری بنتونیت در شهرستان سرایان به بهره برداری رسید

واحد فرآوری ماده معدنی بنتونیت با سرمایه گذاری بخش خصوصی همزمان با دهه فجر در شهرستان سرایان افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی روز شنبه برای افتتاح طرح های عمرانی دهه فجر به شهرستان سرایان سفر کرد و این طرح اقتصادی با حضور وی، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.

 آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کارخانه بنتونیت به وسعت سه هکتار و با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده است.

او افزود: فعالیت این کارخانه برای ۱۶ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

 آریافر با بیان اینکه ۸۵ درصد ماده معدنی بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است ادامه داد: معادن بنتونیت (۱۳۷ معدن فعال) با ذخیره بیش از یک میلیون تن، ۱۹ درصد ذخایر معدنی این استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرایان با بیش از ۲۰۰ محدوده ثبت شده، خاستگاه بنتونیت کشور و پایتخت بنتونیت ایران از لحاظ کمیت و کیفیت شناخته شده و سالانه ۷۹۹ هزار تن بنتونیت از معادن این شهرستان استخراج می‌شود.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی سفره خانه سنتی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهر سرایان به بهره برداری رسید.

این سفره خانه با زیربنای ۴۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع بنا شده و اشتغالزایی پنج نفر را به همراه داشته است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سرایان در ۱۶۵ کیلومتری بیرجند است.

همزمان با دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی ۹۱۴ پروژه با اعتبار بیش از ۳۸ همت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد، ۸۷۱ پروژه با اعتبار ۲۰ همت (هزار میلیارد تومان) افتتاحی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار