هشدار بورل در خصوص کاهش بودجه آنروا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به کاهش بودجه آنروا هشدار داد و آن را خطرناک و تهدیدکننده ثبات منطقه خواند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواخر روز یکشنبه در وب سایت رسمی اتحادیه اروپا نوشت که «اتهامات علیه کارکنان آنروا جدی است و هیچ کس نباید بدون مجازات بماند.»

با این حال، او بر مسئولیت سیاسی در قبال واکنش‌های احساسی تأکید کرد و هشدار داد که «کاهش بودجه آنروا هم نامتناسب و هم خطرناک خواهد بود».

بورل نقش مهم آنروا در نوار غزه از جمله «توزیع غذا، آب و دارو به ۱.۱ میلیون نفر که از گرسنگی فاجعه بار و شیوع بیماری‌ها رنج می‌برند» را یادآور شد و خاطرنشان کرد که سایر آژانس‌های سازمان ملل نمی‌توانند بدون کمک آنروا فعالیت کنند.

در حال حاضر، وجوه تعلیق شده بالغ بر بیش از ۴۴۰ میلیون دلار است، تقریباً نیمی از درآمد مورد انتظار آژانس در سال ۲۰۲۴، که موجودیت آن را به خطر می‌اندازد. بورل هشدار داد، این به طور قابل توجهی بحران انسانی دراماتیک جاری را تشدید می‌کند.

وی افزود که «مرگ» آنروا ثبات منطقه‌ای را نیز تهدید خواهد کرد.

پس از ادعای تل آویو مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان این آژانس در حمله برون مرزی به اسرائیل در ۷ اکتبر، چندین کشور کمک‌های مالی آنروا را به حالت تعلیق درآورده اند.

اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر گروه حماس حمله مرگباری را به غزه آغاز کرده است که منجر به کشته شدن ۲۷۳۶۵ فلسطینی و مجروح شدن ۶۶۶۳۰ نفر دیگر شده است.

به گفته سازمان ملل، حملات اسرائیل ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره داخلی کرده است، در حالی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار