انتشار فراخوان جشنواره عکس کارآفرینی در آینه امداد در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان جشنواره عکس استانی با عنوان کارآفرینی در آینه امداد با مشارکت دانشگاه شهرکرد و دانشکده علوم انسانی و هنر فارسان خبر داد.

جاسم محمدی با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) برای خروج از چرخه حمایت است، اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون، ۹۵ هزار نفر در استان از تسهیلات اشتغال این نهاد بهره‌مند شده اند.

وی افزود: این جشنواره با هدف بهره‌مندی از توانایی‌های هنرمندان عکاس استان در راستای معرفی طرح‌ها و رویکرد‌های اشتغال این نهاد برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ویژه مددجویان و نیازمندان (دارای شرایط) در کشور اجرا می‌شود، اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند با خلاقیت خود بخشی از تلاش‌ها و پشتکار مجریان طرح‌های اشتغال را در آینه تصویر ثبت کنند.

وی بیان داشت: از تمامی هنرمندان استان درخواست می‌شود با شرکت در این جشنواره زمینه معرفی تولیدات مجریان طرح‌های اشتغال را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


محمدی مهلت ارسال آثار به بخش دبیرخانه جشنواره را تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: جشنواره عکس کارآفرینی در آینه امداد در دو بخش حرفه‌ای (با استفاده از دوربین حرفه‌ای) و موبایل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوعات این رویداد شامل رشد تولید، تسهیلات اشتغال‌زایی در امداد، طرح‌های دانش‌بنیان، تسهیلات کارفرمایی، طرح‌های راهبری، تأثیر اشتغال بر عزت و خودباوری مددجویان و و طرح‌های اشتغال سراسری از جمله پنل‌های خورشیدی است.

محمدی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۲۵ هزار میلیارد ریال (دو هزار و ۵۲۰میلیارد تومان) تسهیلات اشتغال به محرومان و جامعه هدف زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است و در این مدت ۵۷ هزار نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با اعتباری بیش از سه هزار و ۷۳۰میلیارد ریال ایجاد شده است، اضافه کرد: بیشتر اشتغال‌های ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی و خرد است.

محمدی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار نفر در استان زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که بیش از ۴۵ درصد این خانوار‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.