الزام صدور مجوز برای سالن‌های مطالعه خصوصی در قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: مجوز سالن‌های مطالعاتی تحت عنوان پانسیون یک ساله صادر می‌شود که در حال حاضر سه سالن مطالعاتی خصوصی در قزوین دارای مجوز‌ هستند.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: در سال‌های اخیر و به دلیل تغییر سبک زندگی و رواج آپارتمان نشینی، فضاها‌ی مطالعاتی کافی برای بچه‌ها در منازل وجود ندارد و کتابخانه‌های دولتی هم پاسخگوی نیاز افراد در جامعه نیستند، از این رو بخش خصوصی در این حوزه وارد شده و مکان‌هایی را تحت عنوان سالن‌های مطالعاتی راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه سالن مطالعاتی خصوصی از جمله زرین، لاله و ماراتن در قزوین دارای مجوز‌های مطالعاتی هستند، بیان کرد: مجوز این سالن‌ها از سوی نهاد کتابخانه عمومی کشور اخذ می‌شود، در غیر این صورت سالن‌هایی که مجوز لازم را نداشته باشند به مراجع ذیصلاح، از جمله اماکن استان معرفی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین حداکثر هزینه ماهانه پانسیون‌های مطالعاتی در استان برای ارائه خدمات به شهروندان را ۱۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هزینه یاد شده در مجوز اینگونه فضا‌های مطالعاتی قید می‌شود و بایستی در معرض دید مراجعان نیز قرار بگیرد.

محمدبیگی با اشاره به اینکه مجوز سالن‌های مطالعاتی تحت عنوان پانسیون یک ساله صادر می‌شود، تاکید کرد: بازدید‌های دوره‌ای از جمله بررسی برخی شاخص‌ها از جمله استحکام بنا، سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی، دسترسی به اینترنت این پانسیون‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول، استان قزوین ظرفیت بالایی در ایجاد سالن‌های مطالعاتی خصوصی دارد تا شهروندانی که فقط به یک فضای مطالعاتی احتیاج دارند از آن‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: مشکلی که در این زمینه وجود داشت آن بود که با وجود فعالیت سه فضای مطالعاتی در سطح استان، متاسفانه مجوز‌های لازم را دریافت نکرده و از استاندارد‌های لازم نیز برخوردار نبودند که با هماهنگی‌های لازم و با ورود اداره اماکن، این تعداد واحد پلمب شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: از شهروندان و خانواده‌ها در خواست می‌کنیم فرزندان خود را برای مطالعه تنها به پانسیون‌هایی خصوصی که دارای مجوز‌های لازم هستند، بفرستند تا خدای ناکرده شاهد اتفاقی در این زمینه نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار