فقط سه سالن مطالعاتی در استان قزوین دارای مجوز هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: تنها سه سالن مطالعاتی (پانسیون) دارای مجوز در استان قزوین وجود دارند و سایر سالن‌های فعال، مجوزی برای این کار ندارند.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت پانسیون‌های مطالعاتی و استقبال گسترده‌ی مردم از این اماکن، لزوم برخورداری این فضا‌ها از مجوز، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، زیرا با توجه به افزایش مراجعه به پانسیون‌ها و هزینه بالای آن ها، واجب است این اماکن از امکانات لازم و استاندارد برخوردار بوده و مجوز فعالیت داشته باشند.

محمدبیگی به اهمیت سالن‌های مطالعاتی و ضرورت توجه هرچه بیشتر عموم مردم به این مهم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط سه پانسیون لاله، ماراتن و زرین از پانسیون‌های موجود در قزوین دارای مجوز هستند و بقیه بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: همزمان با ورود بخش خصوصی به حوزه ارائه خدمات کتابخانه‌ای و افزایش مشارکت سازمان‌ها و افراد حقیقی در خصوص تاسیس و ارائه خدمت کتابخانه‌ای عمومی بنا شد سالن‌های مطالعه عمومی و پانسیون‌های مطالعاتی زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی به خدمت بپردازند.

محمدبیگی در ادامه گفت: سالن‌های مطالعه عمومی و پانسیون‌های مطالعاتی مراکزی هستند که پس از اخد مجوز فعالیت از نهاد کتابخانه‌های عمومی با هزینه موسس (اعم از حقیقی یا حقوقی) ایجاد، تجهیز، راه اندازی و با مسئولیت کامل آن‌ها در کلیه امور اداره می‌شوند.

وی افزود: در این راستا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به نحوه ارائه خدمات این پانسیون‌ها نظارت می‌کند و این امر مستلزم این است که مردم در انجام هرچه بهتر این اقدام یاری دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه عدم رعایت اصول و مقررات و موارد مشکل دار در این پانسیون‌ها را با شماره ۰۹۳۶۴۶۴۵۰۵۴ و یا شماره ۰۲۸۳۳۵۵۳۰۸۸ مراتب را اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار