بغداد خطاب به واشنگتن: خاک ما محلی برای عرض اندام نیست

وزیر خارجه عراق در جمع سفرای اتحادیه اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا، ضمن انتقاد از حملات آمریکا به خاک این کشور، گفت که باید برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه، گزینه‌های نظامی کنار گذاشته شود.

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز یکشنبه در واکنش به حملات متجاوزانه آمریکا به خاک این کشور گفت: «عراق محلی برای ارسال پیام یا عرض اندام نیست».

حسین که میزبان سفرای اتحادیه اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا بود، تأکید کرد: دولت عراق، مسئول حمایت از هیأت‌های دیپلماتیک و مستشاران خارجی است.

وی با تأکید بر «لزوم بازگشت کمیته نظامی مشترک به میز مذاکرات برای دستیابی به توافقات مربوط به حضور نظامی آمریکا و کشور‌های ائتلاف» گفت: «باید درگیری در منطقه پایان یابد، آتش‌بس در غزه برقرار شود و برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه، گزینه‌های نظامی کنار گذاشته شود».

جنگنده‌های آمریکایی شامگاه جمعه ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور طی روز‌های اخیر هدف حمله قرار دادند. آمریکا گروه‌های مقاومت عراق را مسئول کشته شدن نظامیان خود دانسته بود.

وزارت خارجه عراق هم روز گذشته در واکنش به این حملات، یادداشت اعتراضی به کاردار سفارت این کشور تسلیم و تأکید کرد: این یادداشت، شامل مخالفت عراق با حملات آمریکا و محکومیت آن است.

بغداد همچنین گفت که تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا از خاک و شهروندان خود و نیرو‌های امنیتی این کشور دفاع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
آقای فواد حسین میدانی که ملت عراق نود درصد دشمن سرسخت آمریکاییها واروپاییها هستند چون هرچه کشورشان عقب مانده و کشته داده از اهداف پلید آمریکاییها میباشد پی بیاییدوبوسیله ملت غیور خارج از دیپلماسی سعی بر بیرون کردن این خونخواران وحشی کنید چون این کشورهای زور گو سازمان ملل را هم خریدند واز نظر دیپلماسی جز کلاه گذاری چیزی دستگیرتان نخواهد شد
آخرین اخبار