نشنال اینترست: بایدن باید نیرو‌های آمریکایی را از خاورمیانه خارج کند

نشنال اینترست نوشت واشنگتن باید به حملات نظامی بی‌هدف خود به گروه‌های مقاومت در منطقه پایان داده و سربازان آمریکایی را به خانه بازگرداند.

نشریه نشنال اینترست در تحلیلی دلیل اصلی فراگیر شدن تنش‌ها در خاورمیانه را حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی عنوان کرد و نوشت: واشنگتن باید به حملات نظامی بی‌هدف خود به گروه‌های مقاومت در منطقه پایان داده و سربازان آمریکایی را به خانه بازگرداند.

 جان هافمن تحلیلگر سیاست دفاعی و سیاست خارجی در موسسه کاتو، در مقاله‌ای در این نشریه تحلیلی آمریکایی نوشت: زمان، برای جلوگیری از کشتار بیشتر فلسطینی‌ها در غزه و گسترش جنگ در سطح منطقه به سرعت در حال سپری شدن است.

وی افزود: یورش (رژیم) اسرائیل به غزه و حمایت بی‌دریغ ایالات متحده از آن دلیل اصلی گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه است. آتش‌بس در غزه بهترین فرصت برای پایان دادن به این درگیری‌ها یا حداقل کاهش آن است.

هافمن با تاکید بر این‌که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه از اهداف سیاسی آن جدا است، نوشت: (رژیم) اسرائیل به جز تخریب سیستماتیک غزه و حمله به ساکنان آن، هیچ استراتژی سیاسی بلندمدتی در غزه نشان نداده است. مخالفت مغرورانه نتانیاهو با راه حل دو دولتی منتهی به جنگی بی پایان در غزه می‌شود چرا که حذف حماس یا نیرو‌های سیاسی مشابه حماس در غزه امکان پذیر نیست.

از طرفی عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر اسرائیل موفقیت‌آمیز نبوده و شکاف‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی در مورد پیشرفت‌های محدود علیه حماس و ناکامی در آزادی اسرای باقی‌مانده به‌طور فزاینده‌ای آشکار شده است. چند تن از رهبران ارشد نظامی اسرائیل به‌طور علنی نگرانی خود در مورد ناسازگاری اهداف دوگانه آزادی اسرا و نابودی حماس را اعلام کرده اند. از سوی دیگر خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه در فشار آوردن به کابینه نتانیاهو برای انجام معامله‌ای با حماس که بتواند آن‌ها را به خانه بازگرداند، بسیار فعال‌تر شده اند.

این مقاله در ادامه با اشاره به عمیق‌تر شدن اثرات منطقه‌ای لشکرکشی رژیم صهیونیستی به غزه و افزایش خطر آغاز جنگ میان این رژیم با حزب الله لبنان افزود: علاوه بر جنگ افروزی بدون هدف (رژیم) اسرائیل، دولت بایدن، رییس جمهور آمریکا نیز حضور نظامی این کشور در خاورمیانه را به بهانه بازدارنگی از گسترش جنگ به طور قابل توجهی افزایش داده است. این در حالی است که این اقدامات نه در سوریه و عراق و نه در یمن به اهداف خود نرسیده اند.

این تحلیلگر اوضاع خاورمیانه در ادامه هشدار داد: حضور و سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه نه بازدارنده جنگ و درگیری است و نه باعث ثبات منطقه می‌شود، بلکه موجب تشدید بیشتر بحران و خطرآفرینی روز افزون در منطقه می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر این که بدون آتش‌بس در غزه عملا هیچ گونه تنش زدایی در منطقه موثر نخواهد بود، افزود: تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، خاورمیانه به سمت یک جنگ تمام عیار حرکت خواهد کرد.

نویسنده مقاله در پایان با یادآوری این نکته مهم که جنگ‌های بدون اهداف سیاسی قابل دسترس دولت بایدن فقط منجر به خشونت می‌شود، نوشت: هم (رژیم) اسرائیل و هم ایالات متحده درگیر جنگی در منطقه هستند که هیچ افق روشنی برای دستیابی به اهداف سیاسی اعلام شده خود ندارند. این جنگ منافع ایالات متحده را تا نسل‌های بعد تضعیف خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار