آغاز اجرای پویش مهربانی در کردستان

پویش مهربانی به مناسبت عید نوروز و ایام مبارک رمضان و با هدف کمک به نیازمندان و محرومین جامعه در کردستان اجرا می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان امروز در جلسه هماهنگی پویش مهربانی در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار کرد: اگر امروز در جامعه نیازمند وجود دارد یعنی با آنچه دین اسلام دستور داده فاصله داریم و باید برای رسیدن به این سطح تلاش کنیم.

وی افزود: دین مبین اسلام به گونه‌ای تدبیر و طراحی شده که نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد یعنی مسئولیت اجتماعی و اقتصادی افراد به عنوان واجب شرعی و مستحب شرعی اگر مورد توجه قرار گیرد قاعدتا نباید نیازمندی در جامعه باقی بماند.

زارعی کوشا بیان کرد: تقارن ماه رمضان و عید نورز با هم فرصت خوبی است که می‌توان با اطلاع‌رسانی مناسب زمینه کمک به نیازمندان را فراهم سازیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه کمک‌های مردمی در این پویش برای کمک به نیازمندان در سال نو است، از مردم وهمه خیرین استان خواست تا کمک‌های خود را در قالب این پویش جمع آوری کنند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه رسانه‌ها باید در این حوزه فرهنگ‌سازی کنند، گفت: تولید محتوا‌های قوی نقش مهمی در آزادسازی زندانیان غیرعمد داشت این تولید محتوا‌ها باید در حوزه‌های مختلف انجام شود.

استاندار کردستان اذعان کرد: شفاف‌سازی در نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی می‌تواند نقش بسزایی در ترغیب و تشویق مردم به کمک بیشتر شود.

کارمندان در کمک به نیازمندان سهیم باشند

 مدیرکل کمیته کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: امروز کارمندان برخی ادارات به صورت خاص در کنار کمک به حامی یابی مشکلات قابل توجهی از خانواده ایتام را حل می‌کنند.

رضا طوسی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از حامیان ایتام غیربومی هستند.

وی گفت: برای عید مهربانی انتظار داریم هر کارمند ۱۰۰ هزار تومان کمک کند این کار می‌تواند کمک قابل توجهی را برای نیازمندان جمع‌آوری کند.

این پویش از امروز آغاز شد و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد.

شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۷۷۴۳ کمیته امداد امام خمینی کردستان هم برای کمک خیرین اختصاص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.