ائتلاف اتحادیه اروپا ۱۷ فوریه در دریای سرخ مستقر می‌شود

مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: ائتلاف اتحادیه اروپا برای عملیات ۱۷ فوریه در دریای سرخ مستقر می‌شود.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه گفت که انتظار دارد ماموریت ائتلاف نیروی دریایی اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ از ۱۷ فوریه آغاز شود.

بورل قبل از نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: «همه کشور‌های عضو حاضر به مشارکت نخواهند بود، اما هیچ کس مانعی نخواهد داشت، این همان چیزی است که من امیدوارم انجام شود». علاوه بر این، وی جزئیات بیشتر در باره این ائتلاف مانند کشوری که این ائتلاف را هدایت خواهد کرد و مکان ستاد هنوز مشخص نشده است.

بورل تاکید کرد که هدف ائتلاف نیروی دریایی اتحادیه اروپا فقط حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در برابر حملات انصارالله یمن است و هدف آن شرکت در «هر نوع اقدام نظامی علیه انصارالله» نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود، این اتحادیه کشتی‌های خود را به ماموریت‌های جنگی در دریای سرخ نمی‌فرستد و تنها هدف این ائتلاف محافظت از کشتیرانی است نه جنگ.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انصارالله یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

غرب با رهبری آمریکا ائتلافی نظامی تشکیل داده که هدف آن مقابله با حملات یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است. از آن زمان آمریکا و انگلیس در واکنش به این اقدام صنعا، چندین موضع ارتش یمن را هدف قرار داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
انگلها
آخرین اخبار