رئیس دانشگاه بیرجند:

دستگاه‌های اجرایی از طرح‌های دانش بنیان دانشگاه بیرجند حمایت کنند

لامعی از تمام دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی دعوت به همکاری کرد و از آن‌ها خواست تا از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات آن‌ها استفاده و حمایت کنند.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: مهارت آموزی شعار و رسالت دانشگاه بیرجند است و اولین مرکز مهارت آموزی همجوار در بین دانشگاه‌های کشور با کمک فنی حرفه‌ای را در دانشگاه مستقر کردیم تا دانشجو‌ها در کنار آموزش به مهارت هم اهتمام داشته باشند.

او افزود: از ۷۰ شرکت وابسته به دانشگاه، ۸ شرکت دانش بنیان است که تا پایین سال این عدد به ۱۴ می‌رسد و هم اکنون بیش از ۲۰۰ دانشجو و غیر دانشجو در این شرکت‌ها در حال فعالیت هستند و برخی از شرکت‌های دانش بنیان به مرحله تولید رسیده و فروش داخلی دارند و در کنار آن مجوز لازم برا صادرات را نیز کسب کرده اند.

لامعی با اشاره به اینکه تأکید رئیس جمهور بر افزایش تعامل دستگاه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان بود و از دستگاه‌ها خواسته شد تا ظرف یک ماه این تعامل را برقرار کنند، بیان‌کرد: این باور و اعتماد باید از سمت دستگاه‌های اجرایی نسبت به شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود و از محصولات آن‌ها استفاده و حمایت کنند که در این زمینه درخواستمان از دستگاه‌های مختلف استانی این است که اگر دنبال قدرت هستیم از مسیر علم حرکت کنیم.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: اساتید و دانشجویان توانمندی در دانشگاه داریم و در زمینه شرکت‌های دانش بنیان از هرگونه تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی استقبال می‌کنیم.

او در ادامه به برنامه‌های دهه فجر اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه دهه فجر امسال با فصل امتحانات یکی شده است تلاش کردیم تا بیشتر برنامه‌ها خاص اعضای هیئت علمی و یاوران علمی باشد؛ هم اکنون کارگاهی در حوزه بانوان و نقش آفرین در انقلاب در حال برگزاری است و در دهه فجر مراسم جشن ازدواج دانشجویی با ۷۵ زوج را بعد از ۲۰ سال خواهیم داشت که مجری و میزبان آن دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است و همچنین مراسم دانش آموختگان و بهره‌برداری از چند طرح نیمه تمام در دستور کار برنامه‌های دهه فجر است.

تحصیل بیش از ۶۰۰ دانشجو بین الملل در دانشگاه بیرجند

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دو سال پیش ۱۸۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کردند که هم اکنون این عدد به ۶۰۰ دانشجو رسیده و غالباً از کشور افغانستان هستند و با ۱۴ کشور تفاهم‌نامه امضا کردیم که آخرین آن با دانشگاه بین‌المللی اهل بیت است که قرار بر این شده ۵۰ دانشجو در مرحله اول از کشور‌های آفریقایی از ترم آینده به دانشگاه بیرجند برای تحصیل در رشته‌های مختلف بیایند.

او افزود: امیدواریم تا سال آینده دانشجویانی از کشور پاکستان و تاجیکستان داشته باشیم.

لامعی بیان‌کرد: همچنین تعاملات علمی زیادی با دانشگاه‌ها در کشور‌های دیگر داریم و با ۷۷ کشور مختلف تفاهم نامه و مبادله علمی داریم و هم اکنون ۹ استاد از دانشگاه بیرجند در دانشگاه‌های مختلف جهان مشغول پژوهش هستند و در حال انجام ۲۰ پایان نامه مشترک با کشور‌های مختلف هستیم که موضوعات آنان با توجه به نیاز استان است.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد ارتقای رتبه دانشگاه در پایگاه علوم جهان اسلام بودیم و توانستیم رتبه ۳۶ را از بین ۱۱۱ دانشگاه کسب کنیم و همچنین در بین ۷۷ دانشگاه جامع کشور رتبه ۳۰ را کسب کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار