اعتکاف دانشجویی با چاشنی مطالعه

امسال مراسم اعتکاف با ایام امتحانات دانشجویان همزمان شده است و با فراهم شدن شرایط، دانشجویان می‌توانند در همان مراسم اعتکاف مطالعه داشته باشند

حجت‌الاسلام جعفری گفت: امسال ۱۵۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند، دانشگاه آزاد و فرهنگیان برای شرکت در مراسم اعتکاف نام‌نویسی کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند بیان کرد: دانشجویان دختر در ۲ مسجد امام صادق (ع) دانشگاه شوکت و مسجد شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند معتکف می‌شوند، اما به دلیل کم بودن تعداد پسران، دانشجویان پسر در مساجد سطح شهر معتکف خواهند شد.

وی تاکید کرد: امسال مراسم اعتکاف با ایام امتحانات دانشجویان همزمان شده است لذا با فراهم شدن شرایط، دانشجویان می‌توانند در همان مراسم اعتکاف مطالعه داشته باشند

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: برای این منظور امسال برنامه‌های عمومی و سخنرانی نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و حلقه‌های معرفتی با حضور اساتید در اولویت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: فضای معنوی و انسان‌ساز مراسم اعتکاف با دیگر ایام سال قابل توصیف نیست لذا جوانان می‌توانند از این فرصت فراهم شده معنوی نهایت استفاده را ببرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با تاکید بر اینکه مراسم اعتکاف در حوزه جوانان جایگاه خود را پیدا کرده است، افزود: همه ساله با استقبال دانشجویان دختر و پسر از مراسم اعتکاف مواجه‌ایم، اما گاهی اوقات نمی‌توانیم پاسخگوی جوانان در مساجد باشیم.

وی گفت: با توجه به تبلیغات سوء دشمن در حوزه‌های مختلف که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به خصوص قشر جوان کشور هستند، انتظار داریم رسانه‌ها نیز به فضای معنوی دانشگاه و استقبال دانشجویان از این مراسم معنوی بپردازند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، اظهار کرد: یکی از راه‌های امیدآفرینی در بین جوانان برگزاری اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌ها است.

وی بر ترویج و رشد هرچه بیشتر این فضای معنوی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: امسال علیرغم اینکه مراسم اعتکاف با امتحانات دانشجویان مصادف شده، اما نسبت به سال قبل تعداد معتکفان افزایش داشته است.

برچسب ها: اعتکاف ، دانشجوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.