اعتبارات توانبخشی در خراسان جنوبی ۲ برابر شد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال اعتبارات حوزه توانبخشی استان به ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

 شیخانی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشترین حجم اعتبارات در زمینه تامین اقلام کمک توانبخشی بوده و با اولویت سه قلم شامل ویلچر، تشک و سمعک اختصاص یافته است.

او با اشاره به لزوم مناسب سازی معابر و ادارات برای معلولان افزود: میانگین مناسب سازی ادارات خراسان جنوبی به ۶۵ درصد رسیده و یکی از شاخص‌های ارزشیابی در جشنواره شهید رجایی است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از ادارات، مدارس استثنایی در اولویت قرار دارد و امسال ۱۶ مدرسه بازدید و مواردی که باید مناسب سازی انجام شود، گزارش شده است.

او با بیان اینکه هر شهر باید حداقل یک پارک مناسب سازی شده داشته باشد عنوان کرد: تعیین مشاور امور معلولان نیز تکلیفی برای فرمانداری‌ها و شهرداری‌هاست که طبق گزارش رسیده اکثر موارد انجام شده است.

شیخانی گفت: برای معلولان جسمی و حرکتی متوسط به بالا که در اندام تحتاتی دچار مشکل هستند یا معلولان ذهنی شدید و خیلی شدید که نیاز به پلاک ویژه خودرو دارند مزایای خوبی در نظر گرفته شده است.

 معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه پلاک باید به نام فرد معلول، اما راننده می‌تواند شخص دیگری باشد افزود: بر همین اساس افراد یادشده می‌توانند به واحد‌های مددکاری مراجعه و از فرصت پیش آمده استفاده کنند تا در رفت و آمد‌های درون شهری و استفاده از پارکینگ‌ها دچار مشکل نشوند.

 او بیان کرد: برای این افراد سهمیه خاص بنزین هم در نظر گرفته شده است تا تردد‌های آنان تسهیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار