آمریکا از شرکت روسیه در نشست شورای بین المللی غلات جلوگیری کرد

سفارت روسیه در واشنگتن از ممانعت آمریکا از ورود مقامات روس به این کشور برای شرکت در نشست شورای بین المللی غلات خبر داد.

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که مقامات ایالات متحده به دیپلمات‌های روسی اجازه شرکت در نشست شورای بین المللی غلات در ۲۴ ژانویه در نیواورلئان ایالت لوئیزیانا را ندادند.

این سفارت در بیانیه‌ای که دیروز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، افزود: بار دیگر توجه محافل عمومی و رسانه‌ها را به رویه مخرب مقامات آمریکایی در محدود کردن سفر رسمی مقامات روسیه به داخل خاک آمریکا را جلب می‌کنیم. تعداد درخواست‌هایی که مقامات روسیه برای سفر کاری به آمریکا داده‌اند و توسط وزارت خارجه ایالات متحده رد شده به طور مداوم در حال افزایش است. نمونه‌هایی از این اقدامات آمریکا شامل ممانعت از شرکت دیپلمات‌های روسی در نشست شورای بین المللی غلات در ۲۴ ژانویه در نیواورلئان است. با چنین اقدامی «ایالات متحده به وضوح نشان می‌دهد که به راحتی مایل به نقض تعهدات خود به عنوان میزبان نشست‌های چند جانبه است.»

به گزارش تاس، سفارت روسیه گفت که ایجاد موانع بر سر راه مشارکت روسیه در رویداد‌های مهم به یک قانون در روابط روسیه و آمریکا تبدیل شده است.

سفارت در ادامه بیانیه خود آورده است: ما از مقامات ایالات متحده می‌خواهیم که ارزیابی هوشیارانه از پیامد‌های این اقدامات که متعاقباً منجر به تضعیف بیشتر روابط دوجانبه می‌شود، انجام دهند و از طرف آمریکایی می‌خواهیم رویکرد مسئولانه‌ای را در سازماندهی نشست‌های بین‌المللی که در آن مشارکت روسیه هم برای سایر کشور‌ها و هم برای تصمیم‌گیری مؤثر در مورد موضوعاتی که مربوط به کل جهان است، ضروری تلقی می‌شود، دنبال کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
روسیه غیرت رو از یمن یاد بگیره
چین هم که هیچ آنقدر ماهی خوردن که .....خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
لعنت به آمریکا و انگلیس و صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
روسیه در انزوای کامل
آخرین اخبار