واکنش حماس به اظهارات خصمانه نتانیاهو علیه قطر

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس"، حمله تند نتانیاهو به قطر را محکوم کرد و آن را مانعی در مسیر حصول توافق برای تبادل اسرا دانست.

جنبش حماس هدف قرار دادن کشور قطر توسط سران رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل مواضع انسان دوستانه آن در قبال تجاوزات و کشتار‌های جاری در نوار غزه را محکوم کرد.

طبق گزارش وبسایت عربی ۲۱، حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد: اظهارات اخیر سران رژیم اشغالگر منعکس کننده واقعیت موضع آن‌ها است که مانع رسیدن به توافق در مورد تبادل اسرا می‌شود.

مجید الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز چهارشنبه اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در خصوص میانجیگری قطر را به شدت محکوم کرد.

الانصاری گفت: اظهارات نتانیاهو غیرمسئولانه است و مانع تلاش برای نجات جان انسان‌ها می‌شود، اما تعجب آور نیست.

نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نقش میانجیگری قطر برای حصول توافق با حماس برای تبادل اسرا را یک مشکل دانسته بود.

نتانیاهو در یک فایل ضبط شده در دیدار با خانواده‌های اسرا که از کانال ۱۲ عبری پخش شد، گفت: "شما ندیدید که من از قطر تشکر کنم، متوجه شدید؟ من از قطر تشکر نکردم. چرا؟ زیرا قطر برای من در اصل تفاوتی با سازمان ملل متحد و صلیب سرخ ندارد، بلکه به نوعی، حتی از آن‌ها هم مشکل سازتر است. با این حال، من اکنون حاضرم با هر واسطه‌ای که بتواند به من کمک کند آن‌ها را به خانه برگردانم، تعامل کنم.

او با ابراز خشم شدید خود از تصمیم واشنگتن برای تمدید توافقی که حضور نظامی آمریکا در دوحه را برای ده سال دیگر حفظ می‌کند، افزود: "قطر ابزاری برای تحت فشار قرار دادن حماس دارد؛ چه ابزاری؟ آن‌ها حماس را تامین مالی می‌کنند.

الانصاری گفت: امیدواریم نتانیاهو به جای دغدغه روابط راهبردی قطر با آمریکا، مشغول تلاش برای غلبه بر موانع دستیابی به توافق برای آزادی زندانیان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار